Soya, Bea, Vera & annat.

Alla inlägg den 4 juli 2011

Av Annelie - 4 juli 2011 21:32

Grattis Pappa!!! Idag är det inte bara Usa´s nationaldag utan min pappas födelsedag oxå! Är ju inte hemma så vi kan gratt honom på plats, men det får bli lite senare!

Idag fick vi vakna väldigt tidigt eftersom Olle började med fyspass kl. 8... Sen direkt efter det, hade de sitt första ispass. Det var mycket skridskoåkning och övningar!



               Mot slutet av passet kom en fotograf och arrangerade killarna och tog lagbild.

Efter ispasset åkte Chrille, Cajsa, Soya och jag till först Orsa, sen Mora, sen Nusnäs och därefter Rättvik.


  Vägen mellan Furudal och Orsa var väldigt vacker!!!

        I Mora tittade vi givetvis på Vasalopps-målet!


      Självaste Gustav Vasa!

       Gågatan i Mora.
 

  Cajsa och jag hittade en fin affär... Medans vi var där fortsatte Chrille och Soya framåt, och träffade då på Soyas kompis Teddy från Tranås och hans familj. De var här på semester oxå.

      En jättehäst...


   I Mora stannade vi till vid Mc Donalds och köpte med oss mat som vi åt i Nusnäs. Chrille hade lite problem när han skulle sätta sej på bänken...
     Inne på häst-fabriken. Det fanns många fina hästar och jag hade väldigt svårt att välja färg.... Till slut bestämde jag mej för en svart med lite gammaldags målning!
  Två tjejer som väntar på att mamma och pappa ska bli klara i affären...


Väl tillbaka i Furudal, blev det ishallen en stund igen. Olle hade sitt andra ispass, och då tränade de mycket dribblingar med puck. Igår såg Olle lite vilsen ut, eftersom han inte kände någon av killarna, men idag pratade han för fullt med olika grabbar. 


Ikväll var han ledig, så 5 min efter att vi hämtat honom somnade han i soffan! Det är jobbigt att vara på läger!

  
Ikväll har Chrille, Soya och jag gått 5 kilometern i motionsspåret. Det var skönt, förutom alla flugor som surrade kring skallen...



Nu kollar ungarna på film, och jag ska nog snart lägga mej och läsa en stund!


Ha det så bra! 




Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2 3
4 5
6
7 8 9
10
11 12 13
14
15 16
17
18
19
20
21 22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Juli 2011 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Länkar

Besöksstatistik

Soya och annat


Ovido - Quiz & Flashcards