Soya, Bea, Vera & annat.

Direktlänk till inlägg 16 januari 2011

Mildväder

Av Annelie - 16 januari 2011 18:20


Nu behöver vi ju inte klaga på kylan i alla fall... Fast lite klagar jag nog ändå, för jag vill hellre ha ett par minusgrader istället för det här slasket...Man kan ju säga som så, att en hund är ju betydligt renare efter en promenad i minusgrader!


I fredags var Olle, Soya och jag med om nåt läskigt... Vi tog en kvällspromenad vid 19-tiden. Det var mörkt ute, men vi svängde upp i skogen för Soyas skull, så hon kunde få springa lite lös. Där mitt i skogen satt en man på huk, lutad mot ett träd... Jag såg honom först och kopplade Soya. Han tittade ner i marken och eftersom det var så mörkt kunde jag inte urskilja hans ansikte. Ökade på stegen massor, och när vi kommit en bit frågade jag Olle om han oxå sett killen och det hade han. Det var lite mysko...! Idag när jag gick förbi på samma ställe, dock i dagsljus, syntes det fotspår där han suttit...!


Idag har jag haft en riktig slappardag! Har tittat på skidor, tvättat lite, gått med Soya och bara tagit det lugnt. Chrille och Olle har varit i Ulricehamn, där Olle spelat match. De spelade oavgjort 11-11. Så det blev en målrik match. 


I morgon är det måndag igen och jag ska jobba en kort-dag. Skönt!


Nu blir det tv en stund. Solsidan är ju ikväll, och det räddar ju söndagarna en del!


Ha en bra kväll! 

 
 
Chrissie

Chrissie

16 januari 2011 18:52

Håller fullkomligt med. Det ska inte slaska i januari. Slaskigt, blött och framförallt glashalt!!
Skönt med en "slappardag", de har man lite för sällan.
Ha en skön söndagskväll och pussa på Soya lite.

http://dromisar.bloggagratis.se

 
Rose-Marie

Rose-Marie

16 januari 2011 19:57

Det här vädret vi har nu är inte kul. Hoppas det snart blir lite minus igen.
Idag har vi varit på skidtävling hela dagen, men nu i kväll blir det ryggläge framför TV:n
Ha en bra vecka.

http://www.beardisenludde.se

 
Pernilla & pojkarna i Lidhult

Pernilla & pojkarna i Lidhult

18 januari 2011 13:01

Jag har ett grustag i min säng, så jag längtar efter kyla igen kan jag lova....

http://www.beardieboys.com

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Annelie - 13 oktober 2016 18:33

I fredags mötte vi upp Pernilla och Marianne med hundar hos Susanna, där vi brukar valla. De ville prova att valla med fyra av sina hundar, som de planerade att åka och göra vallanlagstest med på söndagen. Jag passade även på att låta Bea valla lite....

Av Annelie - 18 september 2016 21:46

Idag var det dax för hundklubbens gemensamma hundpromenad. Det brukar vara såna här promenader ca var tredje söndag, och detta var första gången för mej... Är ju ofta iväg och tävlar på helgerna så det har inte funkat innan... Promenaderna har varit ...

Av Annelie - 12 september 2016 20:45

... klass 2!!! I går var vi till Falköping och tävlade agility. Där tog vi vår andra agilitypinne och har därmed "bara" en kvar innan vi kan flytta upp till tvåan! I hoppklassen är vi redan klara, men vill inte flytta upp henne innan hon är färdig me...

Av Annelie - 20 augusti 2016 11:22

... jag jobbat i en hel vecka efter semestern, och överlevt även det!  Det är ju faktiskt ganska skönt att komma in i de dagliga rutinerna som jobbet innebär, även om det är så himla superskönt med semester.    För ett par veckor sedan åkte Cajsa...

Av Annelie - 28 juli 2016 22:36

.... är fortfarande på vår sida! Det är så himla skönt med solen och värmen!    Idag hade vi bestämt träff med Felicia, Axel och hundarna på vår klubb. Där fick hundarna springa fritt och leka medan vi satt och pratade. Chrille startade grillen o...

Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
          1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19 20
21
22
23
24
25
26 27
28
29 30
31
<<< Januari 2011 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Länkar

Besöksstatistik

Soya och annat


Ovido - Quiz & Flashcards