Soya, Bea, Vera & annat.

Alla inlägg den 13 januari 2011

Av Annelie - 13 januari 2011 20:58


Ja, just nu löper fröken Soya för fullt... I början av löpet kissade hon ungefär 15 ggr/promenad, (Ja lite överdrivet kanske, men många gånger var det...) men nu kan det ta hur lång tid som helst innan hon kissar när vi är ute... Och ibland gör hon det inte alls... Det är lite frustrerande när man går på morgonpromenad och vet att hon inte kommer att få komma ut och kissa på ett par timmar! Men jag kan ju inte tvinga henne... Och jag hinner oftast inte gå längre än en halvtimme på morgonen... 


Jaja, det rättar väl till sej snart... Hon är inte jätterolig på nätterna heller... Vill hemskt gärna ut på altanen och ställer sej och gnäller vid altandörren... När vi säger till henne att gå och lägga sej lufsar hon trumpet iväg, för att efter en kort stund komma in och gnälla igen... Hmm... Under den varmare årstiden ligger hon ju därute hela nätterna, men bara de nätterna när vi kan ha dörren öppen så att hon kan välja att gå in om hon vill. (Härom natten tröttnade Chrille på henne framåt halv 3 och gick ner i källaren och la sej!) 


   I kväll har vi haft fram borstarna och fixat frillan lite... Jag gjorde även rent öronen på henne och klippte klorna. Alltså en höjdarkväll för Soya...! Det är väldigt synd om henne, tycker hon själv, när jag borstar henne... För att inte tala om när jag börjar plocka med öronen... Men klorna går jättebra att klippa!


Har lite av en sjukstuga här hemma för tillfället... Cajsa är dunderförkyld, Petter har ont i halsen och huvudet och jag känner att jag är tung i skallen oxå... Men hoppas på bättring inför morgondagen!


Ha en bra kväll, gott folk!

Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
          1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19 20
21
22
23
24
25
26 27
28
29 30
31
<<< Januari 2011 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Länkar

Besöksstatistik

Soya och annat


Ovido - Quiz & Flashcards