Soya, Bea, Vera & annat.

Alla inlägg den 9 januari 2011

Av Annelie - 9 januari 2011 12:32

I dag är det inte nåt kul alls att gå ut och gå, eller inte åka bil heller... I morse ringde klockan tidigt, eftersom Olle spelade hockey kl. 9:00. Så jag tog Soya med mej för att gå en rejäl promenad innan vi åkte till ishallen... Insåg när jag kom ut att vi inte skulle hinna lika långt som jag planerat, eftersom det vara rena isgatan utanför... Halkade iväg mot skogen, eftersom jag fattade att där var ända stället vi skulle kunna gå på, för cykel- o gångbanorna var ännu inte grusade... En promenad som i vanliga fall tar 5 min, tog 15 min för oss... Till slut kom vi i alla fall fram till skolan, där vi gick upp i snön, mot skogen. Det var visserligen ganska jobbigt att gå där oxå, eftersom snön sjönk under mina fötter och det kändes som om jag tog 2 steg framåt och 1 bakåt! Men i kämpade upp för backen, och jag var väldigt trött i mina ben... När vi gått en bra bit upp, hörde jag ett knakande ljud från skogen... och där 10 m framför oss stod en älgkalv... (Vet ju att mamman var i närheten, eftersom vi sett 2 kalvar och en ko tillsammans innan...) Så jag vände tvärt och började springa ner för backen igen... Soya blev glad och trodde vi skulle leka! (Det är andra gången i vinter som hon tror att jag fått fnatt, eftersom hon nästan aldrig ser mej springa...) Så när vi kom ner till cykelbanan igen, var det bara att kämpa på för att ta oss uppför isen till vår gata... Mitt i den backen, kände jag hur fötterna bara gled och jag fick stå på stela ben och åka hela backen ner igen... Hoppas ingen såg mej... Till slut kom vi ialla fall upp, och jag var helt slut när vi kom hem... 


Härom dagen städade jag ut julen! Det är alltid lika skönt att ta bort sakerna, som man längtat så efter att få plocka fram...


   När de vackra tulpanerna kommit till affärerna så känner man ju att det finns hopp om vår igen...


I fredags var vi bjudna till familjen Levander, som äger Soyas kompis Tessa. Vi lämnade Soya hemma hos Petter. Men efter att vi ätit tyckte Lena att vi skulle hämta Soya så vi fick se hur det skulle funka inomhus med dem. (De leker ju som galna ute, trots att Tessa är 12 år...) Det gick riktigt bra att ta in henne. Först var hon ju tvungen att springa runt och undersöka överallt, men slutligen la de sej och vilade. Framåt kvällen kom vi igång med ett roligt spel, och glömde av hundarna lite, eftersom de låg så snällt och sov... (trodde vi...) Men upptäckte då att Soya gått iväg och letat upp lite god choklad i äldsta dottern, Claras rum... Det var bara ett par rader med Geisha, men det var fantastiskt gott tyckte hon... (Enligt nätet så behövs det en ännu större mängd för att det skulle vara farligt för henne, men man vet ju aldrig...) 


Just nu sitter vi och tittar på tjejernas Tour-de-ski! Olle har en kompis hemma, och Cajsa är uppe och tittar på bandy. Chrille har just passerat ut till köket för att laga lite lunch till oss... Så jag sitter bara här och njuter av lite vila... Ska väl försöka ta en promenad med Soya snart igen... Såg att de grusat cykelbanorna nu, så jag hoppas på att kunna gå en lång runda! 


Ha en skön och avslappnad söndag! I morgon är det jobbdag igen... De flesta barnen är tillbaka igen och det blir ju en omställning för oss, som jobbat med ett litet antal barn under julledigheten. Men det är skönt att komma in i rutiner igen, och att ungarna börjar skolan igen.



TAKE CARE!

Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
          1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19 20
21
22
23
24
25
26 27
28
29 30
31
<<< Januari 2011 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Länkar

Besöksstatistik

Soya och annat


Ovido - Quiz & Flashcards