Soya, Bea, Vera & annat.

Direktlänk till inlägg 3 januari 2011

Jobbdag igen!

Av Annelie - 3 januari 2011 19:02

Idag var det dax för jobb igen... Man vänjer sej ju ganska fort vid att vara ledig... Det var väldigt jobbigt att gå upp ur sängen i morse! Men när jag väl kom till jobbet gick det bra och dagen passerade fort!


När jag kom hem, åkte Petter och jag till Linköping för att handla hundmat till Soya. Köpte lite annat smått och gott oxå... bland annat ett gott ben och lite plockgodis till Soya.


 


Igår när Soya och jag skulle ut och gå en sista kisserunda kom grannen Lena och hennes son Isak ut. De sa att det stod 2 älgar uppe i backen. Jag ställde mej och tittade med dem, och då upptäckte vi ytterligare en... Så en ko och två kalvar stod en liten bit ifrån oss... De är ju väldigt stora när man kommer nära dem, och man vill ju inte köra på dem med bilen... På andra sidan skogsdungen de stod och åt vid ligger en lite större väg och det är ju så otäckt om de springer ut mitt i trafiken... Det passerar massor av bilar där dagligen! Soya luktade lite åt deras håll, men verkade inte alls intresserad av dem... 


Hon nosar och  luktar för övrigt väldigt mycket nu... Hon löper och alla små kissefläckar ska undersökas... och är det då en hane som gått där måste hon kissa lite över... Så ibland klättrar hon upp med framtassarna på snövallarna och kissar stående i nån konstig ställning... Ser ganska kul ut!


Ikväll blir det ishockey igen från USA och junior VM. Sverige mot Ryssland. Mycket spännande!


Nu när Chrille snart kommer hem ska jag ta bilen och åka och handla lite... Fattar inte, men mjölken är alltid slut i detta huset! Oavsett hur mycket man drar hem... Bor nog tillsammans med ett gäng kalvar...! ;0)


Ha en bra måndagskväll! 



 
 
Pernilla & pojkarna i Lidhult

Pernilla & pojkarna i Lidhult

5 januari 2011 00:11

Verkar som många flickor löper just nu, det är fullt sjå på promenaderna kan jag lova.....
Söt hon är på kortet.

http://www.beardieboys.com

 
Anette

Anette

5 januari 2011 07:02

Nu ska vi se om jag får till en kommentar idag, började igår kväll men så blev det strömavbrott :-(.
Men så roligt att få stå och beundra älgar på nära håll.... ståtliga vackra djur.
Så söt hon är Soya... välvårdad och fin, bra jobbat!!
Jag väntar på att Topzie & Pandora ska börja löpa Safir är klar med sitt för den här gången.
Ha det bra!!

http://www.toppens.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Annelie - 13 oktober 2016 18:33

I fredags mötte vi upp Pernilla och Marianne med hundar hos Susanna, där vi brukar valla. De ville prova att valla med fyra av sina hundar, som de planerade att åka och göra vallanlagstest med på söndagen. Jag passade även på att låta Bea valla lite....

Av Annelie - 18 september 2016 21:46

Idag var det dax för hundklubbens gemensamma hundpromenad. Det brukar vara såna här promenader ca var tredje söndag, och detta var första gången för mej... Är ju ofta iväg och tävlar på helgerna så det har inte funkat innan... Promenaderna har varit ...

Av Annelie - 12 september 2016 20:45

... klass 2!!! I går var vi till Falköping och tävlade agility. Där tog vi vår andra agilitypinne och har därmed "bara" en kvar innan vi kan flytta upp till tvåan! I hoppklassen är vi redan klara, men vill inte flytta upp henne innan hon är färdig me...

Av Annelie - 20 augusti 2016 11:22

... jag jobbat i en hel vecka efter semestern, och överlevt även det!  Det är ju faktiskt ganska skönt att komma in i de dagliga rutinerna som jobbet innebär, även om det är så himla superskönt med semester.    För ett par veckor sedan åkte Cajsa...

Av Annelie - 28 juli 2016 22:36

.... är fortfarande på vår sida! Det är så himla skönt med solen och värmen!    Idag hade vi bestämt träff med Felicia, Axel och hundarna på vår klubb. Där fick hundarna springa fritt och leka medan vi satt och pratade. Chrille startade grillen o...

Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
          1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19 20
21
22
23
24
25
26 27
28
29 30
31
<<< Januari 2011 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Länkar

Besöksstatistik

Soya och annat


Ovido - Quiz & Flashcards