Soya, Bea, Vera & annat.

Direktlänk till inlägg 26 oktober 2010

Lek med Nusse.

Av Annelie - 26 oktober 2010 19:13


Eftersom jag bara legat här i sängen hela förmiddagen har Soya inte tyckt att det varit jättekul här hemma... Fick lite dåligt samvete för henne, eftersom jag kände att jag inte skulle orka gå nån lång promenad med henne... Men smsade min jobbarkompis Ann och undrade om Nusse ville leka lite med Soya... Och det ville han givetvis! Åkte till deras trädgård och där hade de väldigt kul i ca en timme. Eftersom jag proppat mej full med alvedon kändes det ganska bra att vara ute i friska luften lite. 


   Allra sötaste Nusse!



     Förut hade Nusse mycket problem med eksem och liknande... Och när han lekte med andra hundar orkade han inte så länge... Men Ann gick till en man här i Tranås, som tittade lite på Nusse. (typ homoepat... vet inte vad det heter på djur...) Han såg att de behövde ändra kosten på honom. Bland annat fick han oftast bulle som belöning, men killen sa till Ann att genast sluta med det! Han sa att bullarna la sej som en deg i tarmen och förhindrade upptag av näringen i maten. Och efter det har hans eksem försvunnit och han har blivit pigg och alert som en unghund igen! Det är så kul att se dem leka tillsammans! 


    


Nu har jag just kommit hem från affären, eftersom det har en tendens att alltid vara slut i vårt kylskåp! Så nu är jag trött igen och kommer spendera kvällen i sängen med datorn, tidningar och tv.


Hoppas ni alla haft en bra dag!

 
 
Chrissie

Chrissie

26 oktober 2010 20:45

Vad roligt att Soya också har bästaste lekkompisar såsom Nusse och Sudden:-)

Jag undrar precis detsamma....VEM gör att kylskåpen alltid är tomma?! Brukar skylla på att jag har en drös med Leprachauns:-)

Hoppas du mår bättre!
Kramar ifrån oss
:-)

http://dromisar.bloggagratis.se

 
Pernilla & pojkarna i Lidhult

Pernilla & pojkarna i Lidhult

28 oktober 2010 00:18

Krya på dig ordentligt Annelie, verkar som om du åkt på nåt riktigt baseluskvirus.....
Kul dom har kompisarna.

http://www.beardieboys.com

 
Elin och Rubin

Elin och Rubin

29 oktober 2010 08:24

Jättehärliga bilder, såg också att både jag och Rubin var med på två.. haha :)

http://elinochrubin.blogspot.com

 
Anette

Anette

29 oktober 2010 18:14

Vilken tur att Soya har en bra kompis att busa med.
Jobbig för dig att du blivit så sjuk :-(.... sköt om dig så du blir pigg snart!!
Krya på dig!!
Kram kram från tjejerna och mig!!

http://www.toppens.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Annelie - 13 oktober 2016 18:33

I fredags mötte vi upp Pernilla och Marianne med hundar hos Susanna, där vi brukar valla. De ville prova att valla med fyra av sina hundar, som de planerade att åka och göra vallanlagstest med på söndagen. Jag passade även på att låta Bea valla lite....

Av Annelie - 18 september 2016 21:46

Idag var det dax för hundklubbens gemensamma hundpromenad. Det brukar vara såna här promenader ca var tredje söndag, och detta var första gången för mej... Är ju ofta iväg och tävlar på helgerna så det har inte funkat innan... Promenaderna har varit ...

Av Annelie - 12 september 2016 20:45

... klass 2!!! I går var vi till Falköping och tävlade agility. Där tog vi vår andra agilitypinne och har därmed "bara" en kvar innan vi kan flytta upp till tvåan! I hoppklassen är vi redan klara, men vill inte flytta upp henne innan hon är färdig me...

Av Annelie - 20 augusti 2016 11:22

... jag jobbat i en hel vecka efter semestern, och överlevt även det!  Det är ju faktiskt ganska skönt att komma in i de dagliga rutinerna som jobbet innebär, även om det är så himla superskönt med semester.    För ett par veckor sedan åkte Cajsa...

Av Annelie - 28 juli 2016 22:36

.... är fortfarande på vår sida! Det är så himla skönt med solen och värmen!    Idag hade vi bestämt träff med Felicia, Axel och hundarna på vår klubb. Där fick hundarna springa fritt och leka medan vi satt och pratade. Chrille startade grillen o...

Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2 3
4
5
6
7
8
9 10
11 12
13
14
15
16 17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30 31
<<< Oktober 2010 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Länkar

Besöksstatistik

Soya och annat


Ovido - Quiz & Flashcards