Soya, Bea, Vera & annat.

Alla inlägg den 26 oktober 2010

Av Annelie - 26 oktober 2010 19:13


Eftersom jag bara legat här i sängen hela förmiddagen har Soya inte tyckt att det varit jättekul här hemma... Fick lite dåligt samvete för henne, eftersom jag kände att jag inte skulle orka gå nån lång promenad med henne... Men smsade min jobbarkompis Ann och undrade om Nusse ville leka lite med Soya... Och det ville han givetvis! Åkte till deras trädgård och där hade de väldigt kul i ca en timme. Eftersom jag proppat mej full med alvedon kändes det ganska bra att vara ute i friska luften lite. 


   Allra sötaste Nusse!



     Förut hade Nusse mycket problem med eksem och liknande... Och när han lekte med andra hundar orkade han inte så länge... Men Ann gick till en man här i Tranås, som tittade lite på Nusse. (typ homoepat... vet inte vad det heter på djur...) Han såg att de behövde ändra kosten på honom. Bland annat fick han oftast bulle som belöning, men killen sa till Ann att genast sluta med det! Han sa att bullarna la sej som en deg i tarmen och förhindrade upptag av näringen i maten. Och efter det har hans eksem försvunnit och han har blivit pigg och alert som en unghund igen! Det är så kul att se dem leka tillsammans! 


    


Nu har jag just kommit hem från affären, eftersom det har en tendens att alltid vara slut i vårt kylskåp! Så nu är jag trött igen och kommer spendera kvällen i sängen med datorn, tidningar och tv.


Hoppas ni alla haft en bra dag!

Av Annelie - 26 oktober 2010 12:45


Satt här förut och la in massor med bilder som jag gillar lite extra från tidigare i min blogg... Men när jag ska kolla hur det blev kom bara två bilder med... Jag som lagt in massor... Så nu gör jag allt igen och håller tummarna på bättre tur denna gång! 


Ja, eftersom jag är sjuk idag (förkyld, ont i halsen, huvudvärk och näsan rinner och hade nog lite feber inatt...) så har jag väldigt mycket tid men ingen energi...! Och då är det ju smidigt med en laptop, som man kan ha i knät i sängen... Så den har varit igång ganska mycket och jag har jobbat lite med en del bilder! 


Varsågoda, favoriter i repris: (obs.  har inte orkat lägga in dem i rätt ordning utan alla kommer lite hipp som happ!)



Först en bild från Pernilla och Lidhultsgrabbarnas besök här i somras. Pappa Teddy och Soya ligger och slappar efter att har rusat runt och lekt på vår lilla fotbollsplan i vårt bostadsområde.

 

Agilityämnet Soya! ;)


    Det är skönt när man kan ha pälsvården utomhus! 


Tre vackra flickor efter utställning i Dalarna. Onyx, Safir och Soya.


  

Valpträff med Soyas halvsyskon i Dalarna. Ammi myser.


    Rubin och Soya leker.



   Ett helt gäng! Kommer ni ihåg vad det regnade?


   Sötaste midsommartjejen.



   Soya gömmer sej i häcken för sin kompis Tessa.



   I Boxholm på besök hos Maja och Loka.



   Bästa kaninkompisen Sudden.



   Ja, så här är det att leva med en bearded collie...! ;0)



   Beardisträff i Linköping! 



   Soya med sin kompis Nusse.



   Agility igen! (jag kanske skulle försöka komma iform och träna lite med  henne... Det vore himla kul! )



   På valpträff i örkelljunga. Soya, mamma Babe och syrran Elvira.



   Och här har Babe bytt plats med pappa Teddy. 



   "Mattegrisen" Elvira, som just fått syn på att matte är på väg åt vårt håll!



   Lidhultsgänget.



   Fotbollsproffset!




   Efter en lekstund med kompisen Rothko.




   Det gäller att springa fort om man ska hänga med Akela.



   Sötis.



  Hos kusinerna Acke och Zigge.



   

Ja, vad säger man...?



   På besök hos Lidhultarna! Kul killar det där!!!


   Mys i gräset!


   Cajsa med Soya, första dagen hos oss.




  Pusskalas med Olle.



    Soya 6½ vecka... Gissa om man blev sugen att åka och hämta hem henne direkt när man såg den bilden...?!


Nä nu ska jag nog lägga ner huvudet en stund till och vila lite igen...! 


Ha en bra dag i det sköna höstvädret! (Hade hellre velat vara ute idag!!!)


Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2 3
4
5
6
7
8
9 10
11 12
13
14
15
16 17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30 31
<<< Oktober 2010 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Länkar

Besöksstatistik

Soya och annat


Ovido - Quiz & Flashcards