Soya, Bea, Vera & annat.

Alla inlägg den 14 oktober 2010

Av Annelie - 14 oktober 2010 20:10


Idag har jag varit hemma med Olle, som fortfarande är förkyld. Men det går åt rätt håll iaf! Det har varit lite mer tempo på honom idag. Så vi planerade att åka till Linköping för att fylla på Soyas matlager i frysen. Framåt dagen tog vi och åkte iväg. Vi stannade i Boxholm (ca. 2mil härifrån) och tankade bilen. Gick även in på macken för att unna oss varsin chokladbit och varsin dricka. Men när jag drog mitt kort för att betala, stod det; Köp medges ej! Det var oerhört konstigt eftersom jag varit inne på databanken just innan vi åkte och visste att jag hade pengar. Men vad spelade det för roll, när kortet inte ville funka!? Så det var bara att snopet lämna tillbaka varorna och slokörade gå ut ur butiken... Och eftersom jag inte lyckades få ut pengar ur bankomaten i Boxholm heller, var det ju ingen ide´ att åka till Linköping heller... 


Men kom på att kortet jag använt var mitt gamla.... Och mitt nya låg hemma i en annan jacka! Så vi åkte hem och hämtade det och för säkerhets skull tog jag ut pengar i Tranås för att vara säker på att det kortet funkade! Och därefter åkte vi upp till Linköping. Olle somnade innan vi lämnade Tranås och vaknade inte förrän vi kom fram. Skönt för honom, eftersom han inte sover så gott på nätterna! 


Väl framme, köpte jag hundmat och hö till kaninerna. Sen stannade vi till på ICA Maxi och köpte det där godiset vi missade innan...! Köpte även Allers Julmagasin som just kommit ut! Familjen tror inte att jag är klok, men på IKEA köpte jag lite ljus (bland annat ett rött som jag inte kommer elda innan december) och doftljus, med pepparkaksdoft! Köpte även julklappspapper och ett par lyktor som jag ska ha på trappan till advent!  


Gissa om jag fick julstämning när jag bläddrade i tidningen förut!? Så nu har jag börjat planera vad jag ska göra innan jul!!! Så kul!!! 


Nu har jag gått en lång kvällspromenad med Soya, och ska sätta mej och jobba lite med mina IUP samtal som jag snart ska ha med en del föräldrar på jobbet! 


Ha en skön torsdagskväll! 

Av Annelie - 14 oktober 2010 10:43


Idag är det jag som är hemma med Olle och Chrille jobbar. Han är lite piggare idag, än igår; när näsan var täppt och han hade massor med slem i börstet och halsen... Fast inatt hade han feber igen och yrade en massa... Och hostan hänger troget i ännu.... Hoppas snart att han blir bra, så det blir full fart här igen! :)


Soya trivs, som sagt var, med sällskap hemma hela dagarna... Hon tillbringar en hel del med tid på altanen, där hon älskar att ligga! Men häromdagen kom ett råddjur, som helt oberörd stod utanför altandörren och åt lite gräs... Soya var galen här inne och ville ut, men råddjuret tittade lite på henne bara! När jag precis hunnit ta en bild, lufsade hon upp till grannen och fortsatte helt lugnt att äta lite där! 

  


I går kväll, när Cajsa skulle gå upp och borsta tänderna och göra sej iordning för natten passade mysfisen Soya på att inta den skönaste platsen; Cajsas säng!!! 

   Ja, Pernilla, det var tänkt så att hon inte skulle få vara i sängarna.... men man är ju inte sämre än att man kan ändra sej! ;) 


Ha en underbar dag! I morgon är det fredag!!!


Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2 3
4
5
6
7
8
9 10
11 12
13
14
15
16 17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30 31
<<< Oktober 2010 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Länkar

Besöksstatistik

Soya och annat


Ovido - Quiz & Flashcards