Soya, Bea, Vera & annat.

Direktlänk till inlägg 22 oktober 2010

En liten uppdatering.

Av Annelie - 22 oktober 2010 05:18


Nu är klockan lite över fem, denna fredags morgon... Börjar jobba kl. sex... Vaknade kl. fyra, med huvudvärk... gick upp och kurerade mej med lite piller... la mej för att somna om... men var klarvaken.... gick upp och duschade istället och sitter nu här med lite tid över... Behöver jag säga att nu börjar jag bli trött och det vore skönt att få lägga sej och somna om...? 


I måndags och tisdags var jag i Norrköping och lyssnade på massor olika seminarier och föreläsningar. De flesta var väldigt givande och när jag kom hem på kvällarna var jag helt slut. En massa intryck och långa dagar! Men väldigt kul! Såg flera av mina gamla lärare från tiden då jag läste till förskollärare! Det är ju ändå 20 år sedan och tiden har gått fort, men de såg ungerfär likadana ut som då!


I onsdags skulle jag gått till jobbet, men var helt och totalt slut!!! Grät, och grät och kunde knappt ta mej ur sängen... Så jag stannade hemma och vilade och sov! 


Igår jobbade jag och kände att jag hade världens energi!! Skönt! 


I dag är det fredag och jag jobbar bara till halv tolv! Som det känns nu, ska jag hem och sova efter jobbet... Sen blir det nog en liten skönhetsdusch för Soya och mycket tovutredning! Hennes päls är INTE kul för tillfället!!! Så fort man tittar på henne blir hon tovig! ;0)


Nä, nu ska jag klä mej och väcka Chrille, så att han kan skjutsa mej till jobbet! 


P.s Igår kväll snöade det stora fina snöflingor! Men idag ligger de inte kvar...


Ha en underbar helg!



 
 
Anette

Anette

22 oktober 2010 07:30

Blir väl skönt att komma hem tidigt från jobbet och få bädda ner sig och sova en stund.
Sen har du energi och orkar ta itu med Soyas päls :), ja du nog kan dom tova ihop sig bra :D
Här kommer det ner snö nu :(... usch jag vill inte ha vinter.
Jag är inte rädd för vargarna när jag är ute i skogen.... de flyr nog fort nä de hör mig komma flåsande ;).
Ha en bra helg!!

http://www.toppens.se

 
Pernilla & pojkarna i Lidhult

Pernilla & pojkarna i Lidhult

22 oktober 2010 23:28

Pojkarnas pälsar är inte heller så roliga just nu, har inte varit med om så tokiga tovor på länge, man undrar om det är vädret som gör det.
Tråkigt för dig med en massa huvudvärk, jag vet ju tyvärr hur det är.....
Ha en skön helg på er alla.

http://www.beardieboys.com

 
RFose-Marie

RFose-Marie

23 oktober 2010 21:50

Det är förunderligt var alla tovor kommer i från.
Tråkigt att du har så mycket huvudvärk. Det måste vara jobbigt. Jag har haft en rolig helg med födelsedag och shopping i Borlänge. Vi har också fått det glädjande beskedet att Luddes höfter och armbågar är u.a Jätteskönt.
Hoppas du får en skön söndag

http://www.beardisenludde.se

 
Ingela & Ammi

Ingela & Ammi

23 oktober 2010 22:35

Tråkigt med huvudvärk :-( men tur att det gick över så pass fort den här gången!
Här är det också tovigt, i alla fall på Yassi. Får skärpa mej med borstandet!!
Snö låter mysigt men den får nog gärna vänta till december i alla fall :-)
Ha det bra!

http://www.yassiammi.blogspot.com

 
Sonja o Onyx

Sonja" title="http://dinstudio.se]Sonja" target="_blank">dinstudio.se]Sonja o Onyx

24 oktober 2010 14:36

Vad fin hon blev. Visst ser hon sur ut men bara hon får komma ut och rufsa till sej igen så blir nog det bra.
Jag var på fest i går kväll/natt så här är det lugna gatan.
Ska ta en tur upp på golfbanan så flickorna får busa lite .
Ha det bra.

http://minaflickor. dinstudio.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Annelie - 13 oktober 2016 18:33

I fredags mötte vi upp Pernilla och Marianne med hundar hos Susanna, där vi brukar valla. De ville prova att valla med fyra av sina hundar, som de planerade att åka och göra vallanlagstest med på söndagen. Jag passade även på att låta Bea valla lite....

Av Annelie - 18 september 2016 21:46

Idag var det dax för hundklubbens gemensamma hundpromenad. Det brukar vara såna här promenader ca var tredje söndag, och detta var första gången för mej... Är ju ofta iväg och tävlar på helgerna så det har inte funkat innan... Promenaderna har varit ...

Av Annelie - 12 september 2016 20:45

... klass 2!!! I går var vi till Falköping och tävlade agility. Där tog vi vår andra agilitypinne och har därmed "bara" en kvar innan vi kan flytta upp till tvåan! I hoppklassen är vi redan klara, men vill inte flytta upp henne innan hon är färdig me...

Av Annelie - 20 augusti 2016 11:22

... jag jobbat i en hel vecka efter semestern, och överlevt även det!  Det är ju faktiskt ganska skönt att komma in i de dagliga rutinerna som jobbet innebär, även om det är så himla superskönt med semester.    För ett par veckor sedan åkte Cajsa...

Av Annelie - 28 juli 2016 22:36

.... är fortfarande på vår sida! Det är så himla skönt med solen och värmen!    Idag hade vi bestämt träff med Felicia, Axel och hundarna på vår klubb. Där fick hundarna springa fritt och leka medan vi satt och pratade. Chrille startade grillen o...

Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2 3
4
5
6
7
8
9 10
11 12
13
14
15
16 17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30 31
<<< Oktober 2010 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Länkar

Besöksstatistik

Soya och annat


Ovido - Quiz & Flashcards