Soya, Bea, Vera & annat.

Alla inlägg under augusti 2010

Av Annelie - 10 augusti 2010 22:01


I söndags åkte Cajsa, Soya och jag på en liten minisemester till Pernilla och killarna i Lidhult. Tyvärr regnade det mest hela tiden, så det blev inte så många kort tagna. Men när Pernilla tog med oss till Inger på kennel Vallklanen åkte kameran fram. För tillfället finns där 10 små valpar som i dagarna är leveransklara. En del av dem ska flytta till sina familjer snart, och några finns fortfarande kvar till försäljning. Vi åkte inte dit för att handla, utan bara för att gosa och busa med sötnosarna!      Cajsas kameraväska var väldigt god att bita i!!!!



   Visst blir man sugen på att stoppa ner den i innerfickan och ta hem den????



   En av de bruna sötisarna!



         


Efter besöket hos Inger åkte vi hem till Pernilla i Lidhult. Eftersom vädret inte var det bästa satte vi oss framför tv´n och tittade på filmen Avatar.


Igår åkte vi till Ullared och shoppade loss! Tyvärr var där så himla mycket folk att man knappt kunde gå där... (Vi hade himla tur som fick en parkering...) Handlade lite för mycket som vanligt, men var nöjd med mina inköp. Bland annat hittade Cajsa och jag varsin vinterjacka. 


  

Så här snygga kommer vi vara i vinter!!!! =0)


Idag har jag fixat till pappas frisyr lite... Och senare på eftermiddagen städade jag lite här hemma! Ikväll har Cajsa, Olle, Soya och jag gått till svärmor och svärfar. Men fick skjuts hem, eftersom vi var lite trötta... Känner nog lite i benen efter gårdagens shopping...!


Nu ska jag ta och lägga mej med en bra bok, och sedan kommer nog John Blund ganska fort känns det som .... 


Ha det så bra!

Av Annelie - 5 augusti 2010 22:22


I eftermiddags åkte Cajsa, Olle, Soya och jag ut i skogen för att plocka lite blåbär. Soya lärde sej att äta själv direkt från plantorna efter ett tag. Annars gillar hon mest att strosa runt i skogen och hitta lite goda pinnar att bita på!

 

     

 

Så ikväll blev det kvällsmat på altanen. Jag åt yoghurt med blåbär och ett kokt ägg. 

 

Därefter dukade vi fram kräftor som Olle och jag hämtat på mitt jobb idag! (Köpte dem förra året av en jobbarkompis, och glömde att jag hade dem där...) De var väldigt goda trots ett år i frysen!

 

Idag har vi haft underbart skönt väder hos oss. Och nu när det nästan är natt är det fortfarande skönt! Sitter på altanen med tända ljus och bloggar! Det är sådanna här kvällar man kan minnas när det är regn, blåst och iskallt ute!!! 

 

Ska snart ta Soya med på en liten kissesväng. Tar nog med mej Petter eller Chrille oxå, eftersom jag inte gillar att gå ute ensam i mörkret! Visserligen har jag ju Soya som kan rädda mej mot hemska gubbar och andra farligheter! ;) 

 

Ha en bra kväll och en skön fredag i morgon! 

 

God natt gott folk!        

Av Annelie - 4 augusti 2010 22:19


Idag har vi haft besök av Pernilla och killarna. Det var väldigt kul att träffas igen! Så idag kommer bloggen innehålla MASSOR av bilder... 


Vi började med att gå till den lilla gräsplanen här i bostadsområdet så att hundarna kunde springa av sej lite. 

   Teddy och Kotten bekantar sej med Soya, som för övrigt luktade väldigt gott i rumpan enligt pappa Teddy... Hmm....


   Bossman.



   Keno.



   Teddy in action.



  Soya in action.


    Rebus och Soya.



   Teddy.



 



    Han är så söt Teddy!!!


       Trassel....



   Far och dotter tar igen sej i gräset.



När vi kom hem till oss igen hade Chrille varit snäll och lagat lite lunch till oss. Hundarna fortsatte att leka i trädgården. 


Keno är lika förtjust i bollar som Soya. De sprang själva ute på gården ett tag, medans de andra var instängda på altanen.



   


     Teddy och Bossman tittar längtansfullt efter Soya och Keno.




   

Keno.


  Teddy och Soya.


   Bossman med en av bollarna han ansåg vara hans...! ;)

   

 

Kotten undrar vart kaninerna tagit vägen... (de var för dagen inne...)  



    Soya.


  

En boll är ute och springer med Keno... ;)


På eftermiddagen tog vi in hundarna i bilarna och åkte ut till Torpön för lite bad. Killarna blev överförtjusta och hoppade glatt i vattnet. Men lilla prinsessan Soya var kvar uppe på land...


   Soya håller koll.



  Teddy och Keno.


    Kotten.



  Teddy och Bossman.


 

   Rebus.



   Olle har fått ett gäng beundrare...



   Keno.


Efter fikat hemma på altanen, satt Pernilla och jag och pratade medan hundarna vilade sej. 


Innan Lidhultsgänget åkte hemåt åkte vi ut till Malingskog och lät hundarna springa av sej lite till. Mest var det Teddy, Rebus och Soya som sprang... Men Bossman ville gärna vara med på ett hörn oxå. 


       Bossman.



  Rebus och Soya.


    Kotten.



   Teddy, Soya och Rebus.



   Rebus.


Jag behöver väl inte säga att jag har en väldigt trött, men lycklig hund hemma nu...! 



Tack snälla Pernilla för allt godis, både till oss och till Soya!!! 


Hoppas ni alla har haft en lika bra dag som vi! 

Av Annelie - 1 augusti 2010 16:53


Idag åkte Olle, Soya och jag till kyrkogården och satte på blommor på mammas grav. Vi fortsatte sedan till Österbymo för att hälsa på pappa och min syrra med familj. Soya passade på att motionera lite med Acke...

 

 

Acke lägger sej gärna ner när Soya blir för intensiv... Soya gillar övertaget...!!!

 

  "Nu ligger han bara här... Vad ska jag göra..?" 

"Kom igen lillkusinen!"

 

 

Acke sträcker ut ordentligt.

 

 

"Rädda mej från Hårmonstret nån! Hon är galen!"

 

    "Lika bra att lägga sej igen, så kanske hon försvinner...!" "Hon ger sej ju aldrig...!"

 

 

   Kanske jag kan springa ifrån henne!?"  

"Jäkla envisa golvmopp!"

 

      

      

Paus. Det är varmt att springa runt i värmen.

 

"Skönt att hon sticker... Står jag kvar här under lakanet kanske jag får vara ifred!?"

 

   

Zigge, som för dagen var lite hängig, tog det lugnt på altanen.

 

När vi fikat gick Carina, Acke, Soya och jag en promenad i skogen. Det är så gott att lukta på alla nya dofter tycker Soya.         

 

Idag har det varit väldigt varmt och kvavt... Solen skiner emellanåt och ibland kommer det nån åskskur! Det känns i mitt huvud att det är åska på gång! Vore skönt om det åskade ordentligt så trycket i luften lättar lite. 

 

Nu har jag haft 2 veckors semester och det känns jätteskönt att jag har 2 till....!!!!

 

Ha en bra söndagskväll! Jag ska titta på friidrotten snart och hålla tummarna för svenskarna!!!!

 

 

Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
            1
2
3
4 5
6
7
8
9
10
11
12
13
14 15
16
17
18
19
20
21 22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Augusti 2010 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Länkar

Besöksstatistik

Soya och annat


Ovido - Quiz & Flashcards