Soya, Bea, Vera & annat.

Alla inlägg den 24 augusti 2010

Av Annelie - 24 augusti 2010 07:03



I går hade jag en lite väl stressig dag, som jag nu i efterhand tycker att jag redde ut ganska bra med hälsan i behåll. Jobbade till kl.14 Åkte hem och hämtade Olle. Åkte ut på stan lite, köpte batteri till min stegräknare, bokomslagspapper och stenbitsrom till maten. Var hemma igen lite efter kl.15 Lagade middag, åkte och hämtade Chrille från jobbet och kl.17 hade vi personalmöte. Egentligen slutar det kl.19 men stack iväg lite tidigare. Hämtade Soya och åkte ut till hundklubben för vår allmänlydnadskurs. Den startar egentligen halv 7, så alla andra var redan igång med träningen när vi kom. 

Soya var jätteduktig igår!!! Hon gick jättefint fot, hade bra kontakt med mej och när vi gick sicksack emellan de andra "ekipagen" drog inte för att komma fram till hundarna. Hon fick oxå beröm för att hon var så lugn igår! (Blev lite snopen när Magnus, en av instruktörerna, kom fram och sa: "Jaha, Soya är dagens stjärna! Så ser en lugn hund ut." Hmmm.... Soya lugn.... fast hon var faktiskt det igår!) 


Fast det är ju lite konstig eftersom jag inte alltid är lugn... Det är med 2 stora schäferhannar, som hela tiden gör utfall mot alla andra hundar. Och jag brukar hoppa högt när vi passerar dem och de kastar sej fram, med sin hussar hängandes efter. Sen började ett par med en amstafftik på 2 år igår. De hade aldrig gått en enda kurs innan och hade en del att jobba med... Men det är ju bra att de kommit på det och söker upp instruktörer som kan hjälpa dem. Men det är nog lite så att lika söker lika... Soya vet vilka hon ska akta sej för, och vilka som är lika busiga, glada, hoppiga och roliga som hon... Det finns en liten schnauzer som heter Wilda som är jättehäftig! Hennes matte sa till mej igår: "Det gick jättebra innan ni kom! Men så fort hon såg Soya slutade hon lyssna..." 

Jag tror att de två skulle ha himla kul ihop om vi släppte dem!!!


Nej, nu ska jag hjälpa Olle att komma iväg till skolan! Sen ska jag vila lite innan jag åker till jobbet. Jobbar till 18:30 idag! 


Hoppas ni alla får en bra dag!


  

Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
            1
2
3
4 5
6
7
8
9
10
11
12
13
14 15
16
17
18
19
20
21 22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Augusti 2010 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Länkar

Besöksstatistik

Soya och annat


Ovido - Quiz & Flashcards