Soya, Bea, Vera & annat.

Alla inlägg den 20 juni 2013

Av Annelie - 20 juni 2013 22:46

Ikväll, efter att vi hämtat hem Olle från hockeylägret i Linköping, så åkte vi ut med hundarna till Torpön för att ta ett dopp. 


 

Bea tycker det är spännande med vatten!





 

Olle försöker locka ut Bea lite längre...





 

Soya, som helst håller sej torr, hittade en sten som hon kunde stå på...





 

Men när hon bytte sten, ramlade hon i vattnet.... 





 

Äntligen uppe på stenen igen!




 

Olle hade dragkamp med Bea, o då följde hon med längre ut...





 

Till slut simmade hon själv....




   

Sen fick hon lite hjälp av Cajsa att komma ut i sjön, för att simma tillbaka till stranden!





   

Även Soya fick lite hjälp på traven, o då simmade även hon in till land...





 

Sen var det dax för lite tork-lek...





   

Soya hittade en väldigt god pinne, som Bea försökte lägga beslag på.. Men utan att lyckas!





 


I morgon är det midsommar afton! Hoppas på att hela landet får fint sommarväder, utan regn!


Må så gott!



Av Annelie - 20 juni 2013 07:54

I går hade vi mulet väder hela dagen... Jobbade mellan kl. 10 o 14. Trots grå himmel har man ju världens bästa jobb!!! Det är så kul att komma ut på förskolegården, när det kommer flera barn från "min" tidigare avdelning o kastar sej om mej o kramar mej!!! Eller så ropar de på långt håll : -"Hej Annelie!" Jag saknar dem verkligen, o allra helst nu när de största slutar hos oss för att börja i förskoleklassen! Ja, våren är alltid lite vemodig när de äldsta slutar... 

I höst ska jag börja jobba på en ny avdelning igen, eller ny är den ju inte, men ny för mej! Ska börja på Stjärnan, med lite äldre barn! Det kommer att bli toppen o jag kommer få med mej några av de barn som jag haft denna våren på Speldosan! Ser fram emot hösten!!! (o hoppas att jag ska kunna gå upp lite mer i tid!!!)


När jag kom hem från jobbet, hade vi en liten lekstund i trädgården. Bea showar hela tiden, medan Soya ligger o tittar på...

                 


På kvällen åkte vi (Cajsa, hundarna o jag) till klubben för agilityträning. Självklart öppnade himlen sej o regnet föll... Men det gör ju inget när det finns bra regnkläder!!! I alla fall är jag väldigt nöjd med vår insats, Soyas o min! Jag lyckades få igång henne o det var länge sedan hon hade sådan fart! Kul!!!


Idag ska jag åka till Linköping o hämta hem Olle som varit på hockeyläger där! Han har haft en rolig vecka med mycket träning o nya kompisar!


Ha en bra dag!

Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
          1
2
3 4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27 28
29
30
<<< Juni 2013 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Länkar

Besöksstatistik

Soya och annat


Ovido - Quiz & Flashcards