Soya, Bea, Vera & annat.

Alla inlägg den 7 juni 2013

Av Annelie - 7 juni 2013 21:46

... idag har Soya lekt med Bea!!! I kväll åkte Chrille, hundarna o jag till hundklubben. Först gick vi till fotbollsplanerna, där Soya brukar leka med sina kompisar ibland. O då började hon helt plötsligt springa o jaga Bea, som nog först undrade vad som stod på... Men sen kom de igång o sprang runt o lekte en liten stund. Jag hade kameran med mej, alltså min... o det måste ha hänt något med den, för när jag zoomade ställde den inte in skärpan alltid, utan korten blev suddiga... Vet inte om det är nån inställning eller om det är nåt fel, men ni får hålla till godo med lite suddiga bilder idag!


 

Bea gör exakt som Soya gör... 




 

Och så var leken igång...




         

Liten vilopaus.





 

Söt liten rumpa!   




   

Bea vill dra dragkamp med husse!





   

Efter en stund gick vi till agilitybanan, o Soya fick träna lite. 







Mys med husse i gräset.





   

Världens bästa o sötaste Soya!   





 

Sen blev det lite jaga av igen...






     




I förmiddags hade vi vaccinations tid hos veterinären för båda hundarna! Bea tyckte det var enormt kul i väntrummet, medan Soya, trots att de flyttat till nya lokaler, genast fattade att något var på gång... Väl inne hos veterinären överöste båda två, veterinären med pussar! Själva sprut-tagningen gick bra för dem båda! (man får ju gott godis uppe på bordet, o då kan man ju nästan gå med på vad som helst!)


Därefter åkte jag till jobbet, medan Chrille, Cajsa o hundarna åkte till Linköping o shoppade. Cajsa köpte lite kläder på Lager 157 o Chrille köpte en agilitytunnel på Rusta. De köpte även ett Didrikson-regnställ till mej på Sharpman, för halva priset! 




Så nu, innan alla mygg kom, hade vi lite tunnelträning med Bea.

 



 

Till slut började hon springa i tunneln, men bara om vi kastade in pipleksaken innan! 


Just nu sitter jag framför tv´n o kollar på fotboll... Inte så bra match hittills, men jag hoppas fortfarande på bättre spel o några svenska mål!


I morgon ska vi gå ut på stan o titta på studenterna som har sin årliga karneval! Petter o hans kompisar på el-programmet ska klä ut sej till Electric Banana Band... Blir spännande att se... 


Ha en bra fortsättning på kvällen, så ska jag försöka fånga Petter på bild i morgon!



Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
          1
2
3 4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27 28
29
30
<<< Juni 2013 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Länkar

Besöksstatistik

Soya och annat


Ovido - Quiz & Flashcards