Soya, Bea, Vera & annat.

Alla inlägg under februari 2013

Av Annelie - 8 februari 2013 08:36

... idag!!! Nu har vi snö igen, o jag tycker visserligen om snö, men nu räcker det! Fast det är klart att det kan få ligga över ungarnas sportlov, men sen vill jag ha bort den!!!


Efter morgonpromenaden idag, var Soya med mej ute o skottade lite... O när man har nosen i snön så blir man lätt lite snöig!


 


Idag är det fredag o jag ska ta tag i lite måsten, som måste göras! Sen framåt kvällen tror jag att jag ska fixa lite hemmagjord pizza!


I morgon ska Ann o jag gå till vår nya veterinärpraktik! De har bytt lokal, till mycket större o bättre o i morgon har de öppet hus! O då ska vi gå o kolla in hur det ser ut! Sen kommer jag nog spendera lite tid i ishallen, för ovanlighetens skull... Olle har match hemma, medan j-20 spelar borta! Som det brukar vara på lördagarna med andra ord! ;)


Ha en bra helg!

Av Annelie - 3 februari 2013 17:53

.... med fint väder! Gick en skön o solig promenad i skogen på förmiddagen. Sen framåt eftermiddagen åkte Cajsa, Soya o jag till Österbymo. Vi åkte till syrran o sen till pappa en sväng.


         

Soya fick en ny leksak igår av Chrille. O den har blivit hennes favoritleksak! Innan vi åkte till Ömo hann hon leka en stund med den, sen när vi sa att vi skulle åka tog hon den i munnen o skulle ha med den i bilen.



 

Tänkte först inte lägga in denna bilden, men den är så knäpp att jag måste... Soya juckar på Acke o det ser ut som om hon har hans framtassar... o Zigge passar på att lukta i rumpan... Soya kommer snart börja löpa, o det luktade jättegott om henne... Killarna gick o svassade efter henne hela tiden. Men när Acke försökte lägga upp tasse på henne, fräste hon till o blev irriterad... Han tittade lite konstigt på henne, sen fortsatte han att försöka... O hon fick fräsa igen...


           


Det blev en del lek oxå...





 

Cajsa hjälper morfar med datorn.



Nu ska Cajsa, Soya o jag snart gå "runt stan", o därefter blir det tv-tittande resten av kvällen.


Hoppas ni haft en bra dag!

Av Annelie - 2 februari 2013 15:47

Idag har vi haft underbart väder! Solsken o ett par minusgrader! Cajsa o jag tog Soya med oss på en promenad vid ån, o kameran fick följa med Cajsa...





   

Det är så skönt att rulla sej i den hårda snön!!!






     

Det kommer fram så roliga pinnar nu när snön smälter!






                 

När man går "off-road" finns det roliga naturliga hinder att hoppa över!






 

Vägen mot Säteriet är vacker!







   



Väl hemma igen, blev det lite bollek på trädgården...

     

Den här bollen har nog snart gjort sitt... Dax för soptunnan tror jag....


Tack Cajsa för de fina fotona!   


Nu sitter jag här o väntar på att Olle o Chrille ska komma hem från Jönköping, o att j-20s match ska börja i Karlskrona... Så jag kan följa den här på nätet!


Hoppas ni haft en bra dag i solsken!

 


Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2 3
4
5
6
7
8 9
10
11
12
13 14
15
16
17
18
19
20
21 22
23
24
25
26
27
28
<<< Februari 2013 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Länkar

Besöksstatistik

Soya och annat


Ovido - Quiz & Flashcards