Soya, Bea, Vera & annat.

Alla inlägg den 3 juli 2010

Av Annelie - 3 juli 2010 23:29


Jag klagar inte på värmen idag heller, men det vääääldigt varmt!

 

Började morgonen med en skogspromenad med Soya. Hade tänkt gå tidigare, men sov lite länge... Men straxt efter 8 kom vi iväg. Jag trodde inte att det skulle vara så varmt så tidigt, men jösses vad jag svettades... Jag valde en sväng där jag vet att vi passerar en bäck där Soya kan dricka. Och när vi kom dit klev hon i hela hon... (Hon som inte gillar vatten...) Hon stod där i en stund och drack och njöt av svalkan. Sen tog hon ett jätteskutt upp och fick ett stollaryck... Sprang som en tok, in i blåbärsriset, ut på stigen, in i blåbärsriset igen osv... 

 

När vi ätit frukost och packat åkte vi ut till Torpön igen. Var där igår oxå. Hittade ett jättebra ställe att bada och sola på. Det är egentligen inte så fint ställe, men det är perfekt för Soya, som kan gå lös och strosa runt utan att det kommer en massa bilar och folk.

 

Fast idag kom det ett par, som skulle dricka kaffe i skuggan och titta på Sommaskeppen, som skulle ro runt Torpön. Soya fattade tycker för dem direkt... (De sa att det var ok att hon sprang lös, de var vana vid hundar och pratade mycket med henne.) Så Soya parkerade sej vid deras stolar och satt och låg där under nästan hela tiden de var där...

 

  Soya blir modigare och modigare för varje dag vi badar!

 

 

 

    Olle kastar macka!

 

 

 

  Ett av Sommaskeppen!

 

 

 

     

Underbart klarblå himmel!

 

När vi  kom hem hade jag enorm huvudvärk... Antagligen vätskebrist, trots att jag druckit en massa under dagen... Så jag tog en tablett och sov i ca 2 timmar. Därefter vaknade jag upp utan värk! 

 

Ikväll har vi grillat kyckling och ätit på altanen, samtidigt som vi kollade på filmen Farsan. Himla bra! Kan rekommendera!!!

 

Nu är det dax för lite sömn igen... Men det är så jäkla varmt att man nog inte kommer somna än på ett tag... Cajsa som har sitt rum i källaren har den bästa platsen, eftersom där är  svalt och skönt. Olle brukar sova i soffan där nere, nu när det är så varmt och Soya brukar oxå göra dem sällskap... Eller så ligger hon på altanen, eftersom vi har dörren dit öppen hela natten för att vi ska överleva... 

 

Hoppas ni alla har kunnat vara ute och njuta av solen idag!

 

I morgon bär det av till Pappa i Österbymo, eftersom han fyller år! Ska bli gott med lite smörgåstårta! ;)    

Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2 3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13 14 15 16 17 18
19
20
21
22
23
24
25
26
27 28 29
30
31
<<< Juli 2010 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Länkar

Besöksstatistik

Soya och annat


Ovido - Quiz & Flashcards