Soya, Bea, Vera & annat.

Alla inlägg under mars 2013

Av Annelie - 14 mars 2013 10:50

Jag kan meddela att vi definitivt inte har någon vakthund! I morse låste jag upp garaget, eftersom sotarna skulle komma hit! Så, när de anlände, gick de direkt in via garaget o in i gillestugan. Den ene av dem hojtade upp till oss, om att de kommit. Soya reagerade givetvis, men bara nyfiket. Jag ropade ner o undrade om de var hundrädda, o när de sa nej så lät jag Soya gå ner. Jag hörde dem säga nåt till henne o när jag kom ner hade hon satt sej i soffan. O när jag gick upp igen följde hon med mej. Sen sa hon inte ett ljud medan de stökade runt där i källaren o uppe på taket. Hon bara låg o sov o tittade inte ens upp! Fast man vet ju inte hur hon skulle reagera om det kom in nån med onda avsikter!?


Efter att ha varit en snabbsväng till jobbet gick Soya o jag en runda i skogen. Såg spår som såg ut som små hundspår, men utan människospår jämte. Genast tänkte jag att det kunde vara lilla sheltien Gemma, som varit på rymmen sen förra veckan... Följde spåren en bra bit, men till slut lyckades jag tappa bort dem... Vet ju inte om det var Gemma, som gått där, eller om det var rävspår! Det finns ju en del rävar här oxå! Men jag hoppas innerligt att de får tag i henne snart!!! Stackarn måste vara både frusen, trött o hungrig!


 

Lite mys på altanen efter promenaden!


Idag mår jag faktiskt lite bättre, o känner att förkylningen släppt taget lite om mej! Så i morgon kommer jag att jobba igen! Det känns bra!


Nu ska jag fortsätta att be till vädergudarna om plusgrader o mer sol!


Ha en bra dag!

Av Annelie - 12 mars 2013 21:14

Ja, idag kändes både min o Cajsas hälsa lite sämre... Har haft svårt att sova inatt... Så nu ikväll är jag jättetrött kommer somna inom 2 min när huvudet landat på kudden!


Har badat Soya, eller bara nedre delen på henne, idag. Hon gillar det inte... O sen har jag borstat en del... Det finns ännu lite att fixa i pälsen, men jag har kommit en bit på väg!


   


Soya i sin favoritfotölj på altanen... Hon har så bra utsikt till grannen där... Då kan hon se o skälla på Fonzie, när han är ute i deras trädgård!   


I morgon ska jag inte jobba, men ska försöka orka åka till hundklubben på förmiddagen o träna lite rallylydnad. Lisa o Pernilla kommer o sätter upp en bana. Det vore ju skönt för Soya, att inte bara få vara hemma hos sin tråkiga matte.


Ha en bra kväll!

Av Annelie - 11 mars 2013 18:56

Nu är det Cajsas o min tur att ligga i feber o vara förkylda... Så idag har jag inte jobbat, o kommer inte göra det i morgon heller...


Så Soya är trött på sin tråkiga matte... Men idag har vi iaf varit i Malingskog o lekt med Wille. Så det gjorde självklart Soya trött, o hon har legat på altanen o vilat sej i eftermiddag! Det var så skönt när vi stod där i solen o tittade på hundarna!! Hoppas detta vädret fortsätter! Fast jag vill ha plusgrader på nätterna oxå...

 

Vila i favoritfotöljen!





 

Har just ätit upp en skål med glass! I vanliga fall älskar jag hallon med saltlakrits, men idag kände jag inte någon smak... Hade kunnat äta vilken sort som helst... !


Nu ska jag sluta gnälla o tycka synd om mej själv!


Igår fyllde min syster år! Grattis Carina!!! Så vi åkte dit o firade henne, o fick fika! Eftersom de håller på att renovera köket o vardagsrummet så fick Soya stanna kvar i bilen. Det låg nymålade garderobsdörrar över nästan hela golvet, o det hade ju inte varit så bra om hon svassat förbi dem... ;)


Nu ska jag ta Soya med på en kvällskissrunda, o sen bänka mej framför tv´n!


Hoppas ni haft en bra dag!

Av Annelie - 9 mars 2013 14:03

Blir så pigg o glad av solen! Fast idag är det inte så varmt ute, det blåser o faktiskt har jag sett några snöflingor singla mot marken... Snart ska jag ta Soya med mej o gå till ishallen för att titta på Olle o hans kompisar, som spelar sin näst sista match för säsongen. Då gäller det att klä sej ordentligt, för att inte frysa...


I morse fick jag kameran med mej till skogen!

 

Sötaste trollet i skogen!   






   

Soya älskar ju att ligga o mysa på altanen. Här har hon fått grisen med sej oxå!   



Ikväll är det melodifestivals-finalen... Kommer antagligen hamna där framför tv´n. Iaf för att se vem som vinner.


Hoppas ni har en bra helg!

Av Annelie - 3 mars 2013 18:50

I fredags förmiddag åkte Chrille o jag till Trollhättan för att se Olle o hans kompisar spela cup. Vi bodde på samma hotell som killarna, men såg inte så mycket av dem, mer än på matcherna o vid frukosten.




 


Vi har haft en jättebra helg. Jag har vilat en hel del, promenerat till o från ishallen o umgåtts med de andra föräldrarna som var med. Killarna spelade jättebra, men förlorade sin första match idag på morgonen, så vi fick åka hem ganska tidigt. (Får ju inte säga att man vill att de förlorar, men det var skönt att komma hem på eftermiddagen istället för kvällen, som det blivit om de gått vidare till slutspelet!)


När vi kom hem åkte Cajsa, Soya o jag till Sanna o Wille för en liten lekstund.

                   


Tack Petter o Cajsa för att ni var snälla o tog hand om Soya hela helgen!!!!





I morgon är det dax för lite jobb igen! Jag hoppas att solen kommer visa sej igen, eftersom jag jobbar förmiddag o vi är alltid ute då!!!




Hoppas ni haft en bra helg!

  

Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11 12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25 26
27
28
29
30
31
<<< Mars 2013 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Länkar

Besöksstatistik

Soya och annat


Ovido - Quiz & Flashcards