Soya, Bea, Vera & annat.

Direktlänk till inlägg 21 februari 2013

Aktiv gårdag.

Av Annelie - 21 februari 2013 06:22

God Morgon på er! Idag har jag vaknat upp med huvudvärk o min förkylning känns ännu värre än innan... Jag trodde den skulle vara lindrig o gå över fort... Men icke sa nicke, den håller fortfarande sitt grepp om mej o jag får väl snällt vänta på att den ska ha gjort sitt o försvinna!


Igår efter vår morgon promenad, fick jag erbjudande om att komma ut till klubben o träna rallylydnad med Pernilla o Lisa. Så vid kl. 10 åkte vi dit, Soya o jag. Pernilla o Anitha hade oxå kommit, så vi började med att ta en promenad i skogen. Hundarna sprang o lekte, o Soya och Smilla hade fullt upp med att jaga Mio o hans bror Mezzie. De är snabba de där border colliesen! Men skam den som ger sig, Soya sprang o kämpade hela promenaden o var ganska trött när vi kom tillbaka till parkeringen där vi satte upp banan! Lisa, som hade 7-månaders dottern Amanda med sej hade även dykt upp.


Medan vi byggde banan kom Sanna med en kompis o deras hundar promenerandes. Wille o Soya blev självklart superglada när de träffades o leken fortsatte på parkeringen.



Willes kompis Molle. Tror det vad border collie, labbe o golden i honom.



 

Sanna är omsvärmad av vänner!




 




 

Full fart på Tindra.




     

Soya har en tendens att bli lite intensiv när hon leker, o det gillade inte Molle, som till slut sa ifrån till henne... O då är hon inte sen att svara upp, så det gick lite hett till o då får man sätta sej i bilen o lugna ner sej lite...





   

Söte Mezzie!





    O lika söte brorsan Mio!




Till slut kom vi i alla fall igång med lite rally. Det gick ganska bra för Soya o mej, om man tänker på hur lite vi har tränat...

         

Lilla Amanda var lite trött o somnade efter några mindre protester i vagnen!




 

Smilla är duktig o följsam i rallyn!




 

Tindra har blivit uppflyttad till avancerad klass. Så det är inga nybörjare direkt, som vi tränar med... Men som alltid lägger vi träningen på vår nivå, Soya o jag.




   

När vi kom hem från träningen, la jag mej o vilade en stund. Jobbade mellan kl. 13 o 15. Hjälpte Olle med läxor innan jag hann läga mej o sova en halvtimme. Sen var det dax för agility träning i Rinna. Cajsa följde med för att titta o medan jag jobbade hade hon bakat goda cupcakes, som hon tog med o bjöd våra träningskompisar på!


Agilityn gick jättebra, o Soya hade bra fart! Vi delade upp banan i två delar, för att sedan köra hela banan i ett svep. Men när vi körde andra delen för andra gången började Soya lufsa, som hon gör när hon är trött, så vi hoppade över att köra hela banan... O det var nog tur, eftersom Soya behövde lite energi kvar till kvällens lekstund... Hon , Smilla, Mio o Tipp sprang som tokar, medan vi plockade bort hindrena!!!


Så igår hade vi en enormt trött hund här hemma... O jag tror hon är lite trött idag oxå....


Nu ska jag skjutsa Petter till jobbet! Sen blir det nog lite sömn igen för mej!


Ha en bra dag!

 
 
Anette

Anette

21 februari 2013 08:33

Det var en fullspäckad dag så inte så konstigt att du idag är sämre i förkylningen och ont i huvudet... stackars dig nu hoppas jag att du blir piggelin snart.
Underbara bilder som alltid och vilken söt liten Amanda <3.
Ta det lugnt idag och krya på dig.
KRAM!!!

http://www.toppens.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Annelie - 13 oktober 2016 18:33

I fredags mötte vi upp Pernilla och Marianne med hundar hos Susanna, där vi brukar valla. De ville prova att valla med fyra av sina hundar, som de planerade att åka och göra vallanlagstest med på söndagen. Jag passade även på att låta Bea valla lite....

Av Annelie - 18 september 2016 21:46

Idag var det dax för hundklubbens gemensamma hundpromenad. Det brukar vara såna här promenader ca var tredje söndag, och detta var första gången för mej... Är ju ofta iväg och tävlar på helgerna så det har inte funkat innan... Promenaderna har varit ...

Av Annelie - 12 september 2016 20:45

... klass 2!!! I går var vi till Falköping och tävlade agility. Där tog vi vår andra agilitypinne och har därmed "bara" en kvar innan vi kan flytta upp till tvåan! I hoppklassen är vi redan klara, men vill inte flytta upp henne innan hon är färdig me...

Av Annelie - 20 augusti 2016 11:22

... jag jobbat i en hel vecka efter semestern, och överlevt även det!  Det är ju faktiskt ganska skönt att komma in i de dagliga rutinerna som jobbet innebär, även om det är så himla superskönt med semester.    För ett par veckor sedan åkte Cajsa...

Av Annelie - 28 juli 2016 22:36

.... är fortfarande på vår sida! Det är så himla skönt med solen och värmen!    Idag hade vi bestämt träff med Felicia, Axel och hundarna på vår klubb. Där fick hundarna springa fritt och leka medan vi satt och pratade. Chrille startade grillen o...

Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2 3
4
5
6
7
8 9
10
11
12
13 14
15
16
17
18
19
20
21 22
23
24
25
26
27
28
<<< Februari 2013 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Länkar

Besöksstatistik

Soya och annat


Ovido - Quiz & Flashcards