Soya, Bea, Vera & annat.

Direktlänk till inlägg 23 juni 2010

Veterinärbesök...

Av Annelie - 23 juni 2010 22:06


Ja, idag har vi varit i Linköping på Valla djurklinik... Soya har haft lite problem med vänstra örat sedan igår. Hon skrek när vi försökte titta på det och ville inte att vi skulle närma oss den sidan. Men senare på kvällen gick det bra och vi kunde känna och titta. Men hittade inget som varken ömmade eller såg konstigt ut. Ändå skakade hon ofta på huvudet och gick gärna med det hängande åt vänster. Under natten var hon orolig och gick runt och skakade huvudet en hel del. Så i morse ringde jag veterinären... Tyvärr är det stängt här på onsdagar och så var även fallet på Sörgårdskliniken i Mjölby... Så vi hamnade i Linköping. Veterinären där kunde inte se nåt konstigt, kanske för att Soya skrek när hon försökte titta längre in i örat. Och hon sa att det ända hon kunde tänka sej att Soya led av var öroninflammation. Så vi fick droppar som ska tas 2 ggr per dag i 10 dagar.


Vi passade på att stanna på "Fyra tassar" och köpa med oss lite färskmat hem. Hon får äta det ett tag till, eftersom hon faktiskt ökat ett kilo nu, sedan vi började med det fodret. Det blev lite hundgodis och några ben oxå...!


När vi kom hem fixade vi med Soyas öron och det gick toppen. Men det kommer nog vara svårt om man ska göra det själv... Både hålla och droppa är lite avancerat....


Nu ska jag ringa Petter och se hur han mår.... Han är på klassfest ikväll, och jag vill gärna kolla hur han låter i telefonen... Ja, jag kanske är larvig, men kan inte somna innan jag vet att allt är bra!


I morgon jobbar jag till 17 och på kvällen åker jag nog och plockar lite midsommarblommor som jag sen ska sätta på kyrkogården!


Ha en bra kväll !!!

 
 
Venke, Mia & Luka

Venke, Mia & Luka

24 juni 2010 08:20

Håper det ordner seg med øret til Soya, du får fint til og holde og dryppe samtidig, bare litt teknikk som skal til:)

http://www.kennelrettvest.com

 
Ingela & Ammi

Ingela & Ammi

24 juni 2010 14:03

Hoppas Soya blir bra i örat snart!
Ha en bra midsommar!!

http://www.yassiammi.blogspot.com

 
Rose-Marie

Rose-Marie

24 juni 2010 14:42

Vilket elände med Soyas öra. Hoppas det blir bra snabbt.
Ha en trevlig midsommar

http://www.ludde.webgain.se

 
Anette

Anette

24 juni 2010 17:01

Du fixar det säkert du är ju kvinna ;-)... och vi kan ju göra många saker samtidigt :-).
Du ska se att det snart blir bättre med örat.
Önskar er alla en riktigt skön midsommarhelg!!!!!!

http://www.toppens.se

 
Pernilla & pojkarna i Lidhult

Pernilla & pojkarna i Lidhult

24 juni 2010 23:44

Ha en skön midsommar.

Jag tyckte att hon såg lite irriterad ut i örat, det var ju lite gojs på håret jag drog dän, hoppas det blir bättre fort, ge henne en kram från oss.

http://www.beardieboys.com

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Annelie - 13 oktober 2016 18:33

I fredags mötte vi upp Pernilla och Marianne med hundar hos Susanna, där vi brukar valla. De ville prova att valla med fyra av sina hundar, som de planerade att åka och göra vallanlagstest med på söndagen. Jag passade även på att låta Bea valla lite....

Av Annelie - 18 september 2016 21:46

Idag var det dax för hundklubbens gemensamma hundpromenad. Det brukar vara såna här promenader ca var tredje söndag, och detta var första gången för mej... Är ju ofta iväg och tävlar på helgerna så det har inte funkat innan... Promenaderna har varit ...

Av Annelie - 12 september 2016 20:45

... klass 2!!! I går var vi till Falköping och tävlade agility. Där tog vi vår andra agilitypinne och har därmed "bara" en kvar innan vi kan flytta upp till tvåan! I hoppklassen är vi redan klara, men vill inte flytta upp henne innan hon är färdig me...

Av Annelie - 20 augusti 2016 11:22

... jag jobbat i en hel vecka efter semestern, och överlevt även det!  Det är ju faktiskt ganska skönt att komma in i de dagliga rutinerna som jobbet innebär, även om det är så himla superskönt med semester.    För ett par veckor sedan åkte Cajsa...

Av Annelie - 28 juli 2016 22:36

.... är fortfarande på vår sida! Det är så himla skönt med solen och värmen!    Idag hade vi bestämt träff med Felicia, Axel och hundarna på vår klubb. Där fick hundarna springa fritt och leka medan vi satt och pratade. Chrille startade grillen o...

Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3
4
5 6
7
8
9
10
11
12
13
14 15 16
17
18
19 20
21
22
23 24 25 26 27
28
29
30
<<< Juni 2010 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Länkar

Besöksstatistik

Soya och annat


Ovido - Quiz & Flashcards