Soya, Bea, Vera & annat.

Alla inlägg den 21 juli 2014

Av Annelie - 21 juli 2014 22:34

Nu efter en veckas jobb, har jag semester igen! Och det känns så skönt!!! 3 hela veckor, som jag ska fylla med sol (förhoppningsvis), böcker, hundträning, god mat o dryck och bara en massa slappande!!!


Igår skjutsade Chrille ut min jobbarkompis Lotta och mej till vår jobbarkompis Ann. Hon och hennes hund Nusse, bor i deras sommarstuga nu på sommaren! Den är så fin och ligger jättefint! 


Vi började dagen med lunch, som vi intog på Anns uteplats.

 

Soya fick följa med medan Bea fick stanna kvar hemma hos husse.




 

Lotta.




       

Efter lunchen och ett par glas rosè gick vi en kort sväng med hundarna! Eftersom Nusse är lite till åren kommen och det var väldigt varmt, så tog vi bara en kort promenad.


 

Infarten till stugan, som heter Blåkulla. (Ja, o i går var det ju riktiga kärringar där! )





 

Efter promenaden tog vi med oss varsitt glas vitt och gick upp på berget, som ligger precis uppanför stugan. Där är utsikten fantastisk över sjön Sommen! 




   

NÅGON rullade sig i vitmossan... 





   

Framåt kvällen startade vi grillen, och när maten var klar kom ytterligare en jobbarkompis, Carina och gjorde oss sällskap. 





 

Självklart gick vi ner till Anns brygga för att ta ett kvällsdopp! (Ja, inte jag då... men Lotta och Carina badade!)




 

Från bryggan är det alltför högt för Soya att nå vattnet, men hon hittade en sten alldeles under vattenytan som hon kunde stå på för att nå att dricka! 


Framåt kvällen kom Chrille, Cajsa och Bea och hämtade Soya o mej. De andra sov över, men eftersom jag visste att jag skulle bli "kidnappad" idag, så kunde jag inte stanna... 


Tack snälla Ann, Lotta o Carina för en trevlig kväll! 



I morse gick vi upp ganska tidigt för att åka iväg på min "kidnappning". Egentligen var det en försenad mors-dags-present... Jag hade blivit lovad en utflykt till hemlig ort! Och eftersom det inte passade just då, så bestämde ungarna att det skulle ske idag! 


Färden gick till Söderköping, och ett besök på glassrestaurangen Smultronstället. Det är oerhört fint där, och jag kan meddela att glassen smakade toppen! 

 

Eftersom vi hade hundarna med oss, och det var väldigt varmt, ställde vi oss inte i kön in till själva serveringen, utan vi handlade och tog med oss vår glass till en bänk i skuggan under ett träd! Säger man till i glassbaren att man har hund, så får man med lite glass i en bägare till hunden! Och det blev ju jätte uppskattat! (Soya väntar på att få sitt "varsågod" medan Bea inte kunde låta bli att provsmaka lite innan...!)




 

När ens egna glass är slut, tycker Bea att det vore självklart att man får smaka av andra... 





 

Kön var lång in till Smultronstället...




 

Mina flickor vilar i skuggan, medan vi andra tittar på en slussöppning.






 

Olle. (med sin nya hatt, som är poppis bland skate-board åkarna...)





 

Efter en lite promenad i vackra Söderköping, åkte vi ut till S:t Annas skärgård! 






 

Hav o vatten gör ju att allt blir så fridfullt! 





     

På hemvägen blev det ett snabbt stopp i Linköping oxå, där Olle köpte sej en ny hjälm och en skateboard till. (Det finns olika användningsområden på olika brädor, och då är det ju bra om man har alla....    Detta var en cruising-bräda, som man inte gör några trix med...) 



I morgon lovades det fint och varmt väder igen, så vi planerar att åka och bada på Torpön! 


Nu är det dax att försöka sova i värmen... Funderar på att flytta ner i källaren, där Cajsa har sitt rum, och sova där... Väldigt svalt och skönt! 


Ha det gott!




Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
  1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Juli 2014 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Länkar

Besöksstatistik

Soya och annat


Ovido - Quiz & Flashcards