Soya, Bea, Vera & annat.

Alla inlägg den 10 juli 2014

Av Annelie - 10 juli 2014 23:14

I måndags var vi hemma hela dagen och jag passade på att tvätta lite eftersom det torkar så himla snabbt i detta vädret. 


I tisdags följde Petter med hundarna och mej till skogen och sväng. Det funkar inte att gå i stan med hundarna mer än väldigt tidigt på morgonen eller väldligt sent på kvällen, pga värmen. Men i skogen går det ju bättre. 

 

Bea gillar blåbär och förser sej själv ifrån plantorna.




  

           




Därefter åkte Olle, Cajsa och jag till Torpön för lite bad och sol. Jag var inte tillräckligt modig för att doppa mej, men barnen hoppade i. 


       



Igår åkte Petter, Cajsa, Olle, hundarna och jag till Gränna för att mysa lite bland alla turister... Vi började med att köpa oss varsin glass och därefter gick vi ut på ena piren. Och det var då som utflykten förvandlades till ett bajskalas... Bea satte sej och försökte bajsa, men inget kom... Hon gjorde det ett par gånger, men vi såg inget resultat... Inte förrän jag råkade kolla lite extra i rumpan på henne, och upptäckte massor med bajs i pälsen precis under svansen... Jag hade som tur var med mej tre par påsar, som jag fick använda som handskar... Fick självklart inte bort allt, utan vi gick ner vid en båtramp där Bea fick bada bort den värsta skiten.... Efter detta hade jag inte någon större lust att stanna kvar och njuta mer av Gränna, utan vi styrde kosan hemåt igen! 

           


Idag har jag varit jätteslö och inte gjort annat än slappat i skuggan med en bra bok. Hade behövt fixa lite här hemma, men sparar det till i morgon! 


Njut av värmen!





Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
  1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Juli 2014 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Länkar

Besöksstatistik

Soya och annat


Ovido - Quiz & Flashcards