Soya, Bea, Vera & annat.

Alla inlägg den 1 juli 2014

Av Annelie - 1 juli 2014 23:09

Idag har andra dagen på min semester gått och det känns så jäkla skönt att vara ledig! Nu håller jag tummarna för att vädret ska bli bättre igen, så man kan åka och sola och bada vid sjön!


I förra veckan, onsdags, hade vi KM i agility på hundklubben. Till min stora förvåning kom Soya och jag 2:a!!! Vi var nog ca 8 startande i large och vi var de enda som gick felfritt! Dock fick vi tidsfel och förlorade mot Ida och Tuva. Det är ganska kul när vi slår de som satsar på att komma med till SM nästa år!

 

Tuva är superladdad inför först loppet!!!




 

Duktiga Emma och Tim laddar med kel innan start!




   

Mio.




Azlan.




   

Focus.




 

Prinsen.




 

Smilla.




 

Tuva.




 

Gussi.




 

Super-Freja!




Finaste hundarna på plats!




 

En trött Gussi vilar sej på matte Sandras axel.




   

Tip, som var leksugen efter tävlingen! Han, Bea, Soya och Minus fick avsluta kvällen med lek på fotbollsplanerna!




           

Salta gänget!



I söndags åkte vi till Borås på Bearded collieklubbens specialutställning. Det var så himla kul att träffa alla trevliga och roliga syskon till Bea, och deras mattar! 

 

Världens bästa Bea-Bus!




 

Bea med sin brorsa Bailey!




     

Några av syskonen... Geja, Bea, Nova, Freya, Bailey och Wille.




           


 

Efter utställningen fick Bea, Soya och Nova leka en stund! Det syntes verkligen att de är syskon! De lekte på ungefär samma sätt och alla tre funkade bra tillsammans. (Även Soya, som ibland kan vara lite polis, om hon leker med andra än Bea...)



         



Ikväll åkte Petter o jag till kyrkogården och därefter till pappa. Där fikade vi och tittade på fotboll, Argentina - Schweiz. Kikade oxå in en liten stund hos syrran när vi ändå var i Ömo!



När vi kom hem senare på kvällen hade Soya fotat hundarnas lek... Så jag snor några av hennes bilder och lägger in som avslutning på detta inlägget.

                       


Hoppas ni har en bra sommar! 

Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
  1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Juli 2014 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Länkar

Besöksstatistik

Soya och annat


Ovido - Quiz & Flashcards