Soya, Bea, Vera & annat.

Direktlänk till inlägg 26 februari 2014

Vård av hund!

Av Annelie - 26 februari 2014 10:59

Idag fick jag hastigt o lustigt ringa jobbet o säga att jag stannar hemma idag. (Kändes inte helt ok, eftersom Ingela, min jobbarkompis, redan hade två vikarier....) Men på morgonpromenaden bet Bea på en pinne i skogen. Det verkade som om det fastnade nåt i halsen på henne, för hon försökte hela tiden kräkas upp det... Men inget kom upp... När vi kom hem ringde jag veterinären här i Tranås, som rådde mej att ringa Valla djurskjukhus. O där sa de att jag skulle avvakta till framåt eftermiddagen. Om det inte blivit bättre då eller om hon inte ville äta eller dricka, så skulle jag kontakta dem o få komma upp dit. 

Nu är det så att hon både äter och dricker, men hon fortsätter med sina kräk-försök... Jag kände att jag inte ville lämna henne ensam hemma innan jag vet att hon är helt ok! 

 



Igår kväll åkte vi ut till klubben o tränade agilty, med Pernilla, Angelica, Carina och Carina. Vi tränade på sektioner som de haft på tävlingen de varit iväg på i helgen. Soya var duktig och riktigt kul att träna med! Bea fick även springa lite i tunneln. Hon kommer nog bli en sådan som drar mot tunnlarna direkt! (Raka motsatsen till Soya). Hon fick även ta ett hinder först, och sen in i en böjd tunnel, och hon kör i full fart!!!  


Idag fick jag lite fina bilder från Kenya. Våra barn på mitt jobb gjorde ju fina halsband till barnen på barnhemmet. Och nu hade de fått dem, och Cajsa hade fotat. 

     


Kommer ta med bilderna och visa dem för mina barn i morgon! 



Nu ska jag lämna min plats vid datorn och passa på att städa lite här hemma....


Må så gott!

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Annelie - 13 oktober 2016 18:33

I fredags mötte vi upp Pernilla och Marianne med hundar hos Susanna, där vi brukar valla. De ville prova att valla med fyra av sina hundar, som de planerade att åka och göra vallanlagstest med på söndagen. Jag passade även på att låta Bea valla lite....

Av Annelie - 18 september 2016 21:46

Idag var det dax för hundklubbens gemensamma hundpromenad. Det brukar vara såna här promenader ca var tredje söndag, och detta var första gången för mej... Är ju ofta iväg och tävlar på helgerna så det har inte funkat innan... Promenaderna har varit ...

Av Annelie - 12 september 2016 20:45

... klass 2!!! I går var vi till Falköping och tävlade agility. Där tog vi vår andra agilitypinne och har därmed "bara" en kvar innan vi kan flytta upp till tvåan! I hoppklassen är vi redan klara, men vill inte flytta upp henne innan hon är färdig me...

Av Annelie - 20 augusti 2016 11:22

... jag jobbat i en hel vecka efter semestern, och överlevt även det!  Det är ju faktiskt ganska skönt att komma in i de dagliga rutinerna som jobbet innebär, även om det är så himla superskönt med semester.    För ett par veckor sedan åkte Cajsa...

Av Annelie - 28 juli 2016 22:36

.... är fortfarande på vår sida! Det är så himla skönt med solen och värmen!    Idag hade vi bestämt träff med Felicia, Axel och hundarna på vår klubb. Där fick hundarna springa fritt och leka medan vi satt och pratade. Chrille startade grillen o...

Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
<<< Februari 2014 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Länkar

Besöksstatistik

Soya och annat


Ovido - Quiz & Flashcards