Soya, Bea, Vera & annat.

Alla inlägg den 23 februari 2014

Av Annelie - 23 februari 2014 10:11

Igår morse åkte Soya och jag tillsammans med Pernilla, Anna och deras hundar till stallet i Skänninge där vi har vintercupen i rallylydnad. Jag hade ju, som jag tidigare skrev inte några höga förväntningar på Soya och mej. Men planerade att jag inte skulle värma henne så mycket innan utan i stort sett hämta henne från bilen just innan vi skulle in o starta första gången. Annars brukar jag värma upp henne och hon brukar då vara på topp, men sen när vi startar så blir hon jättelåg och jag får riktigt kämpa med att hon ska ha lite tempo! Gårdagens uppladdning gick faktiskt riktigt bra! Om det nu var den jag ska tacka eller om det var att det var en rolig bana, med flera tempoändringar som gjorde att Soya var pigg och alert genom hela första banan vet jag inte. Hon slarvade en hel del med att sätta sej rakt och hon stannade o nosade på den ena frestelsen, så vi fick en del småfel, men det spelar ingen roll när känslan är så bra som den var igår! Andra starten gick inte lika bra och jag fick kämpa massor med att få med henne, men det spelar ingen roll! Vi fick 82 p i första starten och 81 p i andra, och det är jag självklart jättenöjd med! 


Utanför på stallplanen var det en enda stor geggapöl, så hundarna var enormt smutsiga... Så Soya fick hoppa i badet direkt när vi kom hem... Och sen borstade jag henne ett par timmar på kvällen. 

 

Ser ni att Bea oxå vill vara med på bild?


I dag vaknade jag med huvudvärk, men efter ett par alvedon så klarade jag av att följa med Chrille och hundarna till skogen! 

               

   



Nu ska jag ladda inför OS-finalen i hockey! Kommer försöka hinna med att tvätta lite oxå, och dammsugaren måste nog rastas snart igen! 


Ha en bra dag!



Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
<<< Februari 2014 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Länkar

Besöksstatistik

Soya och annat


Ovido - Quiz & Flashcards