Soya, Bea, Vera & annat.

Alla inlägg den 19 januari 2014

Av Annelie - 19 januari 2014 19:15

Idag har vi hyrt Fridhems ridhus för att träna rallylydnad. Vi hade även hyrt in Therese från dogsense, som instruktör. Vi fokuserade och gick igenom skyltarna i avancerad- och mästarklassen. Insåg att jag hade en hel del att träna på innan vi är redo att gå upp o tävla i avanceradklassen! För att inte gå alltför fort fram kommer jag fortsätta tävla i fortsättningsklassen ett tag till, tills jag känner att vi är redo för nästa steg...! 


 

Lise-Lotte och Selma.





   

Therese ena hund, Corrado.





 

Tindra och Lisa.







 

Selma.






  

Mio, i buren och Soya.






 

Smilla och Pernilla.





 

Smilla.





I morgon är det instruktörsmöte på hundklubben, och därefter kommer vårens kurser att läggas ut på hemsidan! Jag kommer gå med Bea på allmänlydnaden. Sen har jag oxå bestämt mej för att gå en klickerkurs med vardagslydnad för Therese på dogsense. Bea kommer oxå få vara med mej på den. Den är en lördag i mars, så det är bara ett tillfälle!



Nu sitter jag och tittar på handboll... Sverige mot Ryssland... Spännande värre!!! 


Läs gärna det tidigare inlägget här på bloggen, som min dotter Cajsa har skrivit! 


Ha en bra söndagskväll!


Av Annelie - 19 januari 2014 14:39

Hej alla mammas fina läsare!

Annelies dotter Cajsa som skriver lite granna :)


Jag går sista året på gymnasiet och då får vi på barn och fritidsprogrammet chansen att göra vår slutpraktik i Kenya! Och jag har fått denna chansen nu. Och jag är så evigt tacksam att jag helt gratis med pengar ifrån skolan nu ska få göra denna resan. Den 6:e februari lämnar jag och fyra andra tjejer från klassen Sverige för att spendera 4 veckor i Ongata Rongaj som ligger 20 km utanför Kenyas huvudstad Nairobi. Här kommer vi att arbeta på ett barnhem. Vi kommer även att åka till Mashuru vid två tillfällen för att besöka ett flick- och ett pojkhem. Vid några tillfällen kommer vi även att få arbeta med de fattiga i slummen.  


Varför jag väljer att skriva detta på mammas blogg är för att jag på min egna blogg har skrivit väldigt noggrant om vad vi kommer att göra där nere men framför allt om all hjälp som vi behöver. Vad jag vill med mitt egna inlägg är att inspirera er till att sätta er in i att hjälpa andra utsatta. 
och även att bli delaktiga i vår resa.


Om ni blir intresserade av detta kan ni gå in på min egna blogg för att läsa: 

www.cajsasfoto.devote.se 

Två av mina kompisar som också ska åka till Kenya har/ kommer också att blogga om vår resa och de finns på: 

www.beccagustafsson.devote.se

www.annietingthelander.blogg.se
Becca har redan skrivit ett inlägg om bara kenya, dirketlänk till detta inlägg är: http://beccagustafsson.devote.se/blogs/27941005/jambo-jambo.htm


Ha det bra! 
Kram Cajsa

 

Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Januari 2014 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Länkar

Besöksstatistik

Soya och annat


Ovido - Quiz & Flashcards