Soya, Bea, Vera & annat.

Alla inlägg den 11 juli 2013

Av Annelie - 11 juli 2013 23:01

Vädret idag har ju varit så mycket bättre än igår!!! Vilket lättar upp humöret på fröken Eek!!!   


Ikväll har vi varit på valpkurs igen. Andra tillfället av 6. (tror jag.) Idag var vi bara 3 valpar med mattar. Vi tränade bland annat hand-target, whiplash-vändning, backa o mer som jag inte kommer ihåg för tillfället. (Therese, som har kursen, är så snäll o mailar ut vad vi tränat på så att även senila tanter som jag ska slippa komma ihåg allt...)

   

Bea o jag tränar hand-target.




 

Therese ena hund. Kommer tyvärr inte ihåg hans namn... (Senil igen...)




 

Engla tränar på att vila på filten.





 

Tintin.






 

Therese andra hund, som jag faktiskt kommer ihåg namnet på!!! Siri.






 

Efter kursen hittade Bea sunkigt vatten, som var jättekul att leka i....





 

Kan meddela att hon inte luktade hallon efter sitt lilla "bad"...



När vi kom hem, hämtade vi Olle o Soya som följde med oss på en liten promenad på Bredstorp. Soya o Bea sprang direkt ut på fotbollsplanen för att leka. Sen gick vi en runda i skogen. O därefter blev det lek på planen igen!

                   

Nu har Bea fått duscha o luktar fortfarande inte hallon, men däremot gott hundschampo!!! 


I morgon ska jag ta tag i lite saker som måste göras här hemma!!! O även duscha Soya. Det är helt otroligt, men hon måste känna igen mitt tonläge när jag ropar in henne i badrummet... Då försöker hon hinna ner i källaren till Cajsas rum, så tyst o diskret smyger hon nerför trappan... Men däremot om jag ropar på henne från badrummet, om hon inte ska bada, så kommer hon (ja inte glatt men ändå självmant) dit utan att försöka smita... O ändå tycker jag att jag ropar exakt likadant båda gångerna... Ja, de är underbara hundarna!!!


Nu ska jag släcka ner här o sova, så jag hinner ladda upp lite mer energi för i morgon!


Go natt o sov så gott!!!




Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9 10 11
12
13 14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Juli 2013 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Länkar

Besöksstatistik

Soya och annat


Ovido - Quiz & Flashcards