Soya, Bea, Vera & annat.

Alla inlägg den 30 december 2013

Av Annelie - 30 december 2013 12:22

Det har varit så skönt med några lediga dagar nu! Jag har verkligen vilat och tagit det lugnt! Mycket välbehövligt... 


I lördags åkte Olle o jag med hundarna till djuraffären för att väga dem... Bea vägde 23 kg och Soya 20 kg... O det märks verkligen stor skillnad på dem (och syns oxå...), som när jag ska lyfta dem känns Soya som en lite fjärt jämfört med Bea... Jag är lite orolig att hon ska vara för tjock, men har låtit Carina, som vi tränar agility med känna på henne. (Hon är sköterska hos veterinären.) Men hon tyckte inte att hon behövde minska nåt speciellt i vikt... Bea har ju en helt annan benstomme än Soya och hon är ju högre oxå... 


Igår följde jag med Olle o Chrille till Linköping där Olle o hans lag spelade träningsmatch mot LHC. Taif vann med 8-7. Därefter åkte vi till Ikanohuset för lite shopping. Jag köpte ett nytt soffbord, som står o väntar på att bli monterat idag...


När hundarna o jag gick på kvällsrunda igår, var det flera som var ute o sköt raketer o smällare... Soya reagerade inte alls, o Bea stannade till en kort sekund o sen fortsatte hon att gå som om inget hänt! Hoppas verkligen att det ska gå bra i morgon natt oxå, när det kommer smälla ännu närmare och mer! Vi kommer vara hemma hos oss tillsammans med min syster o hennes sambo, o antagligen kommer vi placera oss i källaren med hundarna o ha högt ljud på tv´n! 


I morse tog jag kameran med mej på morgonpromenaden... Det blir så sällan man tar med den när det är så här mörkt, grått o trist ute... Så idag trotsade jag det och fotade lite... 


 

Så fort kissningen är avklarad vill Bea få igång Soya till lek! 





 

Och Soya är inte sen att nappa på det...






 

Vi hade med oss grisprinsessan idag! Den fick stå ut med både det ena och det andra...




 

När alla behov var avklarade o hundarna lekt i skogen stannade vi till på fotbollsplanen o lekte lite mer...





         

Prinsessgrisen höll nästan hela lekstunden... O Soya ser inte alls skyldig ut, med vitt ludd i skägget... 





     

Storasyster visar vem som bestämmer....






         

Just innan vi skulle åka hem, hittade Bea en stor fin grushög, som var jätteskön att rulla i... O jag kände på doften att det inte bara var grus där... Så Bea fick duscha när vi kom hem... Bajs o kiss doft är ju inte att föredra... 


Nu ska jag snart sätta fart o förbereda lite inför nyårsfirandet med Carina o Wille. 


Gott Nytt År till er alla!!!


Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
            1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< December 2013 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Länkar

Besöksstatistik

Soya och annat


Ovido - Quiz & Flashcards