Soya, Bea, Vera & annat.

Alla inlägg den 26 december 2013

Av Annelie - 26 december 2013 14:44

Julafton iår spenderade vi hos min svärmor och svärfar tillsammans med min pappa. Vi fick som vanligt underbart god mat, och vi åt alldeles för mycket! Eftersom Soya är så rädd för tomten, så hoppade vi över det besöket iår... (Inte bara därför, utan även för att barnen är stora nu och inte bryr sej om tomten...)

 

Bea längtar efter paketer...




 

Mums med julmat! 





 

Hade turen att få se några domherrar från fönstret! Det ger ju lite julkänsla!




 

Hundarna fick varsitt paket medan vi åt vår mat. Bea förstod inte först hur man öppnade, men ganska snart kom hon på att det var lönsamt.... Soya däremot öppnade sina paket på tre röda sekunder!





 

Två glada julfirare! 




  

Vacker gran, den första plastgranen i det huset! 





 

Vi fick en 2 liters bosninsk öl... Olle tyckte det var coolt med en så stor! Kan meddela att den inte är öppnad ännu...  



På kvällen åkte vi hem till oss, och pappa till syrran i Ömo. Vi delade ut våra egna klappar här hemma. Barnen hade varit flitiga iår med paketköp! Jag brukar säga att de inte behöver köpa nåt till oss, men jag kan ju inte förneka att det är himla kul att öppna paket.... 

     

Hade köpt en orm till hundarna... Soya öppnade paketet och tog befälet över ormen. Men sedan lyckades Bea ta den o hoppade då upp i soffan o la sej bakom Cajsa så hon skulle få ha den i fred... De hann även dra lite i den innan Bea började tugga sönder den, och vi fick lägga undan den...


Igår hade vi en slappardag! Jag läste i min bok jag fick av Olle i julklapp, och på kvällen gick vi på bio. 100-åringen, som klev ut genom fönstret o försvann. Den var superbra! Ännu bättre än boken faktiskt! 


I eftermiddag skulle syrran med familj, pappa o Berit kommit hit... Men jag vaknade flera gånger inatt av att jag var yr... Kändes som om jag varit ute på fest... O när jag skulle upp på morgonen för att rasta hundarna fick jag gå o lägga mej igen... Nu har yrseln nästan försvunnit helt, men jag är enormt trött.... så jag tror jag haft migrän inatt oxå... Så vi fick skjuta fram dagens lilla sammankomst! 


Nu ska jag fortsätta att vila... 


Hoppas ni alla haft en bra jul! 


Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
            1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< December 2013 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Länkar

Besöksstatistik

Soya och annat


Ovido - Quiz & Flashcards