Soya, Bea, Vera & annat.

Alla inlägg den 8 oktober 2011

Av Annelie - 8 oktober 2011 22:20

Ja, då gick KM av stapeln idag! Första banan, som var en agilitybana, var inte så svår, så vi tog oss runt utan fel...dessvärre gick det ganska långsamt och vi fick tidsfel... Fattar inte varför hon inte har nåt tempo när vi tävlar, men på träningarna hinner jag knappt med henne... 


Bana nr 2 var hoppbana, och hade jag bara lyckats visa ordentligt vart hon skulle hoppa på näst sista hindret hade vi knipit en andraplats!! (de la ihop resultaten från båda banorna). Men nu slutade vi fyra och det är jag enormt nöjd med!!! Det var visserligen inte så många som startade, men det spelar ju ingen roll... huvudsaken är att vi är nöjda!!! 


   Soya innan första starten.



   Söta lilla Tuva.



   Tuva med moster Sanna. (Sanna ska snart åka och köpa en aussievalp)



   Freja hade högt tempo i första loppet.



   Vi busar lite melllan loppen.
 


   Duktiga Smilla.



   Världens bästa Soya.



         Efter prisutdelningen satte vi upp kurskompisarna Barboza, Soya och Tuva för en gruppbild.


Nu är agilitykursen slut, och fredagsträningen är slut... Så nu väntar vi på vinterträningen, som vi kommer ha i inomhus hallen utanför Boxholm. Men innan den drar igång kommer jag försöka åka till hundklubben och träna lite själv. Behöver få upp tempot både på henne och mej...


Nu ska jag ta och läsa lite innan jag sluter mina blå. Hoppas på sömn hela natten i natt så det inte blir som igår...


Hoppas ni haft en bra dag! 

Av Annelie - 8 oktober 2011 03:52

Just nu närmar sej klockan 4 på morgonen, eller natten..., och jag kan absolut inte somna om... Har legat och snurrat i sängen i ett par timmar nu och Herr Blund vägrar att återkomma!  Så istället lägger jag inte lite bilder från i torsdags när vi ( Emma, Ann, Amanda och jag) hälsade på hemma hos Ellen och Tobbe i deras hus på landet. Anledningen var ju egentligen inte att inspektera huset de nyss flyttat till, utan det var ju egentligen för att gratta till lille Hugo 7 veckor. Så vi gosade och gosade... Stackars Hugo fick vandra runt mellan våra famnar hela kvällen! 


   Sötast!!! 



   Familjen har nyligen flyttat in i  sitt hus så allt var inte färdigt ännu, men ändå väldigt fint! De har verkligen en stil som faller mej i smaken!



   Köket.



   Anns dotter Amanda gosar lite med underverket.




   Bordet är dukat. Vi fick en underbart god räkpaj, god sallad och en fantastisk glass till efterrätt! Behöver jag säga att vi blev proppmätta???


Igår var Soya och jag och tränade lite agility. Tog det väldigt lugnt eftersom jag kände mej trött och matt... Åkte hem tidigt och la mej och läste istället... 


Ska ställa upp och tävla i KM idag... Får väl se hur det går... Tror att det är en ganska svår bana... Men jag tar det som en träning, så får det gå som det går!


Nu är det väl bäst att försöka sova ett par timmar till innan det är dax att kliva upp!


Hoppas ni får en bra lördag! 

Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15 16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Oktober 2011 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Länkar

Besöksstatistik

Soya och annat


Ovido - Quiz & Flashcards