Soya, Bea, Vera & annat.

Alla inlägg under mars 2011

Av Annelie - 10 mars 2011 20:08


Nu har det varit ett par dagar här, med mindre fint väder... Men allt är bättre än snö!!! 


I kväll har Soya och jag varit ute och gått med Lotta på mitt jobb. Vi har ju, som ni kanske vet, hälsopromenad på torsdagar. Men det är ganska dålig uppslutning... Idag var vi som sagt var, 2 personer och en hund. Annars brukar ju Ann och Nusse vara med oxå. Det är ganska dåligt, eftersom vi dock är ca 30 personer på vårt jobb! Men de kommer nog med längre fram, när vädret är bättre och det inte är så halt ute längre! 

Idag när vi gick på Storgatan, mötte vi en man, som väldigt gärna ville att vi stannade och pratade med honom... Vi var dock inte så intresserade av det, eftersom han gav ett intryck av att ha intagit nåt olagligt... (det är ju helt min teori, och jag dömmer honom innan jag vet, men är inte intresserad av att veta om jag har rätt!) I alla fall, tyckte han att Soya var häftig och undrade om det var samma hund som var på Fleetwood Mac´s album från -65... Vi hörde honom prata om denna bild och fråga om vi sett den, medan vi bara gick vidare... Så när jag kom hem kollade jag givetvis upp det, och han hade nog ganska rätt... Det ser lite ut som en beardie...

  

Idag vill jag gratta min syster-yster Carina, som fyller 42!!! Hurra hurra! 


Nu ska jag ta fram min bok och sätta mej och läsa en stund innan det är dax för kudden! 


Må så gott!

Av Annelie - 8 mars 2011 16:59


Ja, idag var då den stora dagen för höftröntgen! Det har gått jättebra och Soya skötte sej exemplariskt! (Hade inte väntat mej nåt annat...) 


   Jag passar på att ta lite tovor på hennes baktassar, medans hon ändå sover...


   Här ligger hon och har just vaknat upp. Hon är fortfarande efter ett par timmar lite groggy och ligger mest och tar igen sej! 


Av bilden att döma, sa veterinären att det såg väldigt bra ut! Men vi kan ju inte slappna av ännu, innan resultatet från SKK kommit... 


Nu tror jag att jag ska dra runt lite på dammsugaren och kanske bädda i rena lakan i sängarna... 


Hoppas ni haft en bra dag i solen!

Av Annelie - 7 mars 2011 17:54


När jag kom hem från jobbet i eftermiddags tog jag Soya med mej och åkte ut till Malingskog. Där hade vi stämt träff med Ann och Nusse. Vi promenerade en bit så hundarna hann göra ifrån sej ordentligt. Sen stannade vi vid ett lämpligt ställe, och tränade lite uppletande! De var jätteduktiga, både Soya och Nusse. Det var väl kanske inte helt klockrent, men de fick jobba med nosen och blev nog ganska trötta... Därefter gick vi långa svängen. Soya sprang lös och drog idag med sej halva skogen i pälsen... (Man har ju varit lite bortskämd nu med all snö... Fast jag tar gärna en smutsig hund, hellre än snö och vinter!) Vid en av raksträckorna satte vi dem jämte varandra och tränade inkallning. Soya ville hellre springa till Ann, och det kan kanske bero på att hon hade skinka, som belöning, medans jag hade torrt levergodis...! (Har lovat henne att nästa gång ska jag ta med mej köttbullar eller falukorv!) 

Mot slutet av promenaden träffade vi lite andra hundar med hussar och mattar, som vi pratade med lite. Så dagens promenad tog drygt 1½ timme. Soya är nu trött och sover så sött!


I morgon åker vi och röntgar henne! Det ska bli spännande, men kommer nog vara lite nervös innan vi får resultatet! Skönast hade det ju varit om vi fått det på direkten!!!


Nu ska jag sätta lite fart och röja fram diskbänken, samt dammsuga lite... 


Ha en bra måndagskväll!

Av Annelie - 6 mars 2011 14:04


Dagen började med att vi tidigt i morse skickade iväg Olle, med Thord och Kevin, till Vetlanda för spel i Höglandscupen! 


Därefter på förmiddagen gick Soya och jag en skogspromenad med Lena och Tessa... Jag hade med mej min kamera, eftersom det var underbara förutsättningar för att få fina kort... Men när jag satte igång och skulle filma lite insåg jag att chipet var kvar hemma... Så jag fick dra på den himla kameran hela promenaden till ingen nytta... Men hundarna hann leka en stund på vår trädgård, och då passade jag på att springa in och hämta chipet! 



  


Soya är så glad i Tessa och de har så roligt när de leker!


När vi kom hem åkte vi upp till Bredstorps idrottsplats för att titta på Cajsa och hennes kompisar, som spelade match mot Åby/Tjurheda. Tyvärr förlorade tjejerna, men det var ändå underbart och stå ute i solen och njuta av att den värmde i ansiktet. Hade Cajsas kamera med mej och plåtade lite...


   Cajsa in action!



  

   Soya är nyfiken på vad som pågår bakom staketet... 



   Tjejerna förbereder sej för hörna... Cajsa har nr. 12.



   Efter ett tag tyckte Soya det var långtråkigt att bara titta på... Chrille hittade en hockeypuck, som var himla kul att leka med!


     På jakt efter pucken...



           Skönt i solen..!



   "Kan nån kasta den jädrans pucken nån gång???"



   Lyckligtvis hittade lilla damen en pinne, som hon roade sej med ett tag...

  

Hon har varit jätteduktig idag på bandybanan. Trots att det gick och joggade förbi folk hela tiden kunde vi ha henne lös utan att hon attackerade dem med pussar!!! 


Just nu sitter vi och kollar på 5-milen från Holmenkollen! Hejar självklart på Sverige och hoppas ännu på någon mer medalj till oss!!! 


Lite senare i eftermiddag är det ishallen som gäller. J-18 spelar en spännande match mot Limhamn... 


Sen är det kväll och jag ska titta på Solsidan!


I morgon är det jobb igen!


Hoppas ni alla haft en bra helg!!!


Av Annelie - 5 mars 2011 12:37


Kan inte sluta tjata om hur skönt jag tycker det är när solen skiner, tempen är på plus och våren knackar på dörren... Idag blåser det dock en del, men solen skiner och himlen är blå! (Fast när Lena, Soya och jag gick morgonpromenad i morse var det helt vindstilla... Underbart!) Det är så skönt med en inglasad altan, där solen skiner hela dagarna! (Fast mitt på sommaren kan det hända att jag är av en annan åsikt...) Nu är det så varmt att vi kan ha dörren ut till altanen öppen och det gillar en viss skånsk liten prinsessa... Hon vill kunna gå ut och in som hon vill...


   När Chrille kom ut på altanen förut hade hon hoppat upp på bordet och låg där och solade... 


Igår låg jag dock däckad i sängen hela dagen, men halsont och feber... Det känns som om det bara går runt, runt... Att man efter 2 friska veckor blir sjuk igen... (Cajsa har oxå varit sjuk...) Men idag mår jag bättre, fast känner att jag är ganska trött och inte orkar allt jag vill...


Olle åkte på airhockeykalas igår kväll, och Chrille fixade väldigt god mat till oss andra! 


  

Så här snygg var han när han åkte... 


Just nu sitter jag och tittar på skid-vm och håller tummarna för Kalla!!! 

Sen klockan 14 ska jag kolla på en viktig och spännande match för J-20 och därefter spelar U-10 mot u-11! Sen ikväll ska jag laga mat (lövbiff med kryddsmör) och titta på Melodifestivalen! 


Ha en skön helg!



Av Annelie - 2 mars 2011 14:29

... tror jag iaf!!! Det droppar friskt från altantaket idag och solen skiner!!! Skön dag att ta semester på! Och det är precis vad jag gjort! Men har spenderat dagen mest i tvättstugan, vid strykbrädan och med dammsugaren i handen... och så har jag även spenderat lite tid vid tv´n och skid-vm!!! Damerna kör just nu sista sträckan i sprint-staffetten, och Kalla leder i början på sista sträckan!!! Hur spännande som helst! HEJA SVERIGE!!!!! 



 
   Lägger in ett par korta filmer på livsnjutaren Soya!!! Hon älskar att ligga ute i solen och bara vara! Hon luftar även sina gosedjur lite!


GULD TILL DAMERNA!!!! Nu ska jag snart koncentrera mej på herr-staffetten!!!


Ha en bra dag!

Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5 6
7 8
9
10
11
12
13
14 15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Mars 2011 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Länkar

Besöksstatistik

Soya och annat


Ovido - Quiz & Flashcards