Soya, Bea, Vera & annat.

Direktlänk till inlägg 22 februari 2011

Solig dag igen...

Av Annelie - 22 februari 2011 15:52


Har varit hemma från jobbet i ett par dagar... Men nu tycks förkylningen ha gett med sej och jag tänker jobba i morgon! Skönt! 


Det har ju varit underbart väder dessa dagar!! Jag känner att jag inte kan få nog av solen!!! Vill ha vår nu!!!


Idag har Soya fått bada... Inte så kul för henne, men hon stod snällt stilla och lät mej schamponera och skölja!!! Därefter fönade jag henne lite... Sen när det var dax för borstning och jag plockade fram grejerna såg jag hur hon sakta smög ner i källaren... Gick efter och hittade henne längst in under Cajsas säng... Jag försökte locka ut henne med skinka och annat gott, men hon låg där hon låg och vägrade att äta skinkan... När jag gick upp och lät henne vara kom hon fram, och då kunde jag sätta igång... Hon är så rädd om sina tassar, och det var dem jag riktade in mej på idag... Men var mest noga med framtassarna och planerar att ta baktassarna mer i morgon! Klippte lite klor oxå! Det går jättebra och hon ligger lugnt och stilla, men att borsta tassarna är inte kul! 

   Ser inte överlycklig ut va?


Men så fort hon fått komma ner på golvet är allt lika kul igen!!!

    


I förmiddags åkte jag med henne till djuraffären för en vägning. Hon vägde 18,8 kg och jag blev glatt överraskad, eftersom hon ätit väldigt dåligt den senaste tiden... Det kanske ändå är lite för lite, vad vet jag, men trodde nog hon hade gått ner ännu mer! Skönt!


Ikväll ska vi träffa Ann och Nusse för en promenad tillsammans. Ann har oxå legat hemma med förkylning men är på bättringsvägen oxå. 


Nu ska jag lägga mej och läsa en liten stund innan Soya och jag går en liten kissesväng!


Ha en bra vecka!


 
 
Ingen bild

Helena & Mulle

23 februari 2011 19:49

Hej svejs!

Mulle är också väldigt rädd om framtassarna och gör allt för att man inte ska komma åt dem ...
Sen är han extremt elektrisk i pälsen just nu, allt står liksom rakt ut! För övrigt är vi goa och glada för jämnan och han skulle gladeligt ligga ute i en snödriva i minus 20 grader, om han bara fick.

Ha det bra!

Hälsningar från Mulle och Helena

 
Pernilla & pojkarna i Lidhult

Pernilla & pojkarna i Lidhult

25 februari 2011 13:09

Hon börjar se ut som vuxna tjejen nu, så söt <3

http://www.beardieboys.com

 
Rose-Marie

Rose-Marie

26 februari 2011 09:24

Måste vara ett släktdrag att vara rädd om fossingarna. Hon är så ortroligt vacker lilla Soya.
Ha en trevlig helg

http://www.beardisenludde.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Annelie - 13 oktober 2016 18:33

I fredags mötte vi upp Pernilla och Marianne med hundar hos Susanna, där vi brukar valla. De ville prova att valla med fyra av sina hundar, som de planerade att åka och göra vallanlagstest med på söndagen. Jag passade även på att låta Bea valla lite....

Av Annelie - 18 september 2016 21:46

Idag var det dax för hundklubbens gemensamma hundpromenad. Det brukar vara såna här promenader ca var tredje söndag, och detta var första gången för mej... Är ju ofta iväg och tävlar på helgerna så det har inte funkat innan... Promenaderna har varit ...

Av Annelie - 12 september 2016 20:45

... klass 2!!! I går var vi till Falköping och tävlade agility. Där tog vi vår andra agilitypinne och har därmed "bara" en kvar innan vi kan flytta upp till tvåan! I hoppklassen är vi redan klara, men vill inte flytta upp henne innan hon är färdig me...

Av Annelie - 20 augusti 2016 11:22

... jag jobbat i en hel vecka efter semestern, och överlevt även det!  Det är ju faktiskt ganska skönt att komma in i de dagliga rutinerna som jobbet innebär, även om det är så himla superskönt med semester.    För ett par veckor sedan åkte Cajsa...

Av Annelie - 28 juli 2016 22:36

.... är fortfarande på vår sida! Det är så himla skönt med solen och värmen!    Idag hade vi bestämt träff med Felicia, Axel och hundarna på vår klubb. Där fick hundarna springa fritt och leka medan vi satt och pratade. Chrille startade grillen o...

Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
<<< Februari 2011 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Länkar

Besöksstatistik

Soya och annat


Ovido - Quiz & Flashcards