Soya, Bea, Vera & annat.

Alla inlägg den 12 mars 2010

Av Annelie - 12 mars 2010 07:57

....göre sej icke besvär här!    Fattar inte hur envisa de kan vara...! Förut hade vi Nicks, vilket gör att det inte får ringa några försäljare till oss. Men nu verkar det som om vi måste uppdatera det igen, eftersom det ringt säkert 10 försäljare de senaste dagarna! Den ene mer envis än den andre! I förrgår ringde en man till mej utan att ens säga var han ringde ifrån. Jag skulle få en gratis pocketbok om jag svarade på 2 korta frågor. Och visst det var enkla frågor, som : Varför föredrar du pocketböcker? Och: Vad läser du helst? På fråga ett svarade jag: De är billiga! Men han sa: Ja, och så är de väl smidiga att ta med sej? Då surnade jag till eftersom jag inte alls tänkt svara det, och sa: Nej, det är för de är billiga!!! Så skulle jag iaf få en gratis bok och då frågade jag om det var nåt som jag var tvungen att säga upp senare...? "Nej, det behöver du inte! Men du får reklam på din mail om 6 olika pocketböcker som du kan köpa för en billig penning." sa han. Men då frågade jag igen: Men är det nåt som jag måste säga ifrån sen? "Nej, sa han, du väljer själv om du vill köpa nån av de 6 böckerna." För att göra historien lite kortare; så försäkrade han mej att jag inte behövde säga ifrån nåt. Jag förklarade att sånt ville jag inte ha eftersom jag alltid glömmer det och då kommer det en bok på posten som jag egentligen inte vill ha... Men till slut kom det fram att visst måste jag säga ifrån på nätet att jag inte ville ha en bok varje månad!!! Mot slutet av samtalet frågade jag honom: Och föresten, varifrån ringer du?. Han sa; "Annelie, (under hela samtalet använde han mitt namn minst 59 ggr) åter igen; jag ringer från Pocketklubben!" (i överlägsen ton). Jag sa till honom att han aldrig sagt varifrån han ringde! Och när jag sagt att jag avstod erbjudandet ville han ändå inte ge sej!!!! Vill nån reta upp mej, så ring och försök sälja saker till mej!


Nu ska jag bara gnälla lite till: Idag känns det lite bättre i min blåslagna kropp, men det är nästan omöjligt att böja mej ner och framför allt att komma upp igen! Och eftersom jag jobbar på en förskola där vi spenderar mesta tiden på golvet så känner jag att det är bättre jag är hemma. Skulle inte kunna göra nån nytta där ändå! Hade ändå slutat 11.15 idag!


I eftermiddag kommer min pappa för att få håret friserat! Vet inte men det vore kul att hitta på nåt nytt... Det börjar bli tjatigt med 4 mm över hela huvudet! Haha, skojar bara! Jag tycker absolut det är bättre när tunnhåriga äldre män klipper sej kort än försöker dölja flinten med tunna stripor!


I morgon har Olles hockeylag match mot föräldrarna. Jag var med förra året, men mina barn (och även Chrille) tyckte det var pinsamt... Visst kan jag åka skridskor, men har lite svårt att spela mot småknattar som far överallt och är hur kvicka som helst...! Sen har jag lite svårt att förlora... Förra matchen höll jag på att köra rakt in i målburen i ganska hög fart... Så tur i oturen, i år kan jag inte åka skridskor efter vurpan!!!  


Nu ska jag försöka tömma tvättmaskinen och lägga in en ny... Får nog sätta mej på knä och hoppas på att jag kommer upp sen...


Ha en underbar fredag!

Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15
16
17
18
19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29
30
31
<<< Mars 2010 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Länkar

Besöksstatistik

Soya och annat


Ovido - Quiz & Flashcards