Soya, Bea, Vera & annat.

Alla inlägg den 21 oktober 2013

Av Annelie - 21 oktober 2013 11:04

Ja, så här efteråt kanske jag kan känna att det nog kanske inte var helt optimalt att tävla två dagar på raken, med allt vad det innebär... Men det är ju idag jag får lida, så vad gör det..? Sover ett par timmar nu på dan, och är förhoppningsvis fit for fight i eftermiddag! 


I lördags åkte Chrille, hundarna och jag, samt Angelica med sina två hundar till Vadstena för rallytävling! Ann och Smilla hade redan anlänt när vi kom dit. Tävlingen gick jättebra för Soya och mej! Vi slutade på en 7e plats tror jag, med 92 p! Fick fortfarande en del avdrag för hennes sneda sitt och ligg, som jag lovat mej själv att hårdträna på... men jag får nog sätta ett längre mål på det... 


På vägen till Vadstena kom jag på att Beas syster Geja inte bor så jättelångt därifrån, och slängde iväg en fråga på fb, om de hade vägarna förbi hundklubben, så kunde de ju komma en sväng. Och till vår stora lycka, och framför allt Beas stora lycka, så kom de så hundarna fick leka en stund. Det var så roligt att träffa Geja, som vi inte sett sedan vi var nere hos Inger och valparna fortfarande bodde hemma där. Hon var en pigg och alert tjej, som gillade att leka och busa precis lika mycket som sin syster! 


 

Geja pustar ut mellan lekvarven.



 

Bea blev oxå trött och vilade sej i de fina höstlöven! 


Jag hade tyvärr inte någon kamera med mej, så ni får hålla till godo med mobilfoton! På söndag däremot ska vi åka till Inger på valpträff, och då hoppas jag på uppehållsväder, så vi kan fota alla söta syskonen tillsammans! 




Igår åkte Pernilla, Angelica, hundarna och jag till Linköping för ytterligare en rallytävling. Det var en dubbeltävling med två banor, och den första banan gick inte speciellt bra för oss, Soya och mej... När vi värmde upp hade jag jättebra kontakt med henne, och hon var jätteföljsam och allt kändes jättebra... Men så fort hon kom in på banan, vände hon huvudet åt ett annat håll, och kollade på alla andra, satte sej och kliade sej, lufsade ointresserat efter mej, och jag fick jobba massor med att få igång henne.... Det är inte likt henne att tappa fokus så... Men jag får nog skylla lite på att det luktade nog himla gott på denna hundklubben, eftersom mitt i tävlingen kom en man med massor av får och en border collie passerande förbi... Och det var så många hundar som var okoncentrerade, så det fanns nog massor med spännande saker där... Så i det loppet fick vi inte tillräckligt många poäng för att bli godkända. 


Under banvandring nr 2 hade jag fått migrän, samt att ena linsen krånglade, så jag fick hålla på att fixa med den medan jag skulle memorera banan... Jag skyller inte på det, men det gjorde nog inte saker och ting bättre.... Men på den banan gick det iaf lite bättre... Även om jag vet saker som vi kundet gjort ytterligare bättre, och hon var seg som kola även där, så jag fick kämpa mycket med hennes fart! Men till slut blev vi ändå godkända med 73 p. Och det är jag självklart nöjd med, men hade egentligen velat ha en bättre känsla på banan... Så nu är vi kvalificerade för nästa klass, som är avancerad-klassen. Men jag kommer inte flytta upp oss dit ännu, inte förrän jag känner att vi är redo. Jag får nog träna på en hel del i vinter, så får vi se i vår! 


Nu har jag kommit hem från jobbet, gått en blöt promenad med hundarna och nu sitter jag här o lyssnar på regnet som smattrar mot altantaket! Kommer nog somna en stund och sova gott innan Olle kommer hem från skolan. 


Ikväll har vi rallyträning, och jag kommer åka dit trots väder och vind! Förra veckan hade de vari 10 personer med på träningen och det är ju verkligen kul, eftersom vi brukar vara ca 4 pers. varje gång! Det är en del "lydnadsfolk" som blivit intresserade för denna tävlingsgrenen och det är jättekul!!! 


Så håll tummarna för lite uppehållsväder ikväll, så kan det få regna hela natten sen istället! 


Må så gott! 


Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12 13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Oktober 2013 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Länkar

Besöksstatistik

Soya och annat


Ovido - Quiz & Flashcards