Soya, Bea, Vera & annat.

Alla inlägg den 7 oktober 2013

Av Annelie - 7 oktober 2013 14:11

I lördags åkte Chrille, hundarna o jag till hundklubben, ( ska nog börja räkna alla timmar man är där... kan va intressant! ) för att hjälpa till att förbereda inför söndagens rallytävling. När vi var klara med det så tränade vi lite... Känslan jag hade var inte bra! Soya var disträ o tittade på alla andra som rörde sig runt och en bit från banan.... O jag kände att jag blev irriterad, och då blev det ju absolut inte bättre... Så jag klev av banan o surade en stund. Därefter, när jag samlat mej, tränade vi bara några skyltar för att ha en bra känsla när vi åkte därifrån! 
 
På söndagen, igår, började dagen med huvudvärk... Skulle varit på klubben kl. 8:45, men bad att få komma lite senare, vilket inte var något problem. Så jag knaprade lite piller o tog en lugn o skön promenad i skogen med Soya o Bea, för att njuta av det underbara vädret o de fina färgerna. Och det fungerade faktiskt! Kom hem som en ny människa med massor av energi! 
 
Åkte till klubben o när vi kom dit hade nybörjarklassen just börjat! Samtidigt som vår tävling höll på, så var det lydnadstävling nere på fotbollsplanerna. Så vi gick lite däremellan... Ju mer jag lär mej om lydnad, så blir jag lite sugen på att prova på att träna det oxå... (Men det är långt mellan tanke och handling!) 
 
 
Fin dag på klubben.
 
 
 
Pernilla tävlingsdebuterade med Mio i inoff-klassen! O det såg ut som om han inte gjort annat än tävlat i rallylydnad! 
 
 
 
 
Mio. 
 
 
 
   
Bea-Bus-Fis tyckte väl att dagen inte var så hemskt kul.... Men hon skötte sej såå bra, medan husse o matte hade saker att fixa med. (Chrille var med och kontrollräknade resultaten!) 
 
 
 
 
 
Smilla.
 
 
 
 
Prinsen.
 
 
 
 
 
Lyckades tajma in så att vi fick se när en av våra valpkursledare, Gitte, tävlade lydnad med sin söte Teo.
 
 
 
 
 
Är lite svag för rottisar! 
 
 
 
  
Gitte och Teo.
   
Ytterligare en av våra kursledare, Madde, tävlade med sin rottis Dante. Oxå han underbart söt!!! 
 
 
 
Sen var det då slutligen dax för vår tävlingsdebut i fortsättningsklassen.... Trodde jag skulle vara nervös, men kände mej väldigt lugn! Banan var ganska krävande, med flera olika tempoväxlingar... Till slut fick vi iaf 74 p och blev med det godkända! Jag är jättenöjd med tävlingen, o de flesta av avdragen är sånt jag får ta på mej... Soya var superduktig!
 
           
Några ur vårt lilla rallygäng; Soya o jag, Pernilla med Mio och Smilla, Angelica med Sluggo o Prinsen, Ann o Smilla, Marion o Whyakin. Tyvärr hade Mats åkt hem när vi tog bilden, annars var han oxå med o tävlade från vår klubb. 
 
Ikväll ska vi träna rally mellan halv sex o halv sju, sen kommer jag träna lite agility oxå. Min kusin Ann-Charlott o hennes dotter Olivia kommer nog oxå dit, så vi har någon att träna med! 
 
Hoppas alla haft en bra helg! 
 
 
 

Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12 13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Oktober 2013 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Länkar

Besöksstatistik

Soya och annat


Ovido - Quiz & Flashcards