Soya, Bea, Vera & annat.

Direktlänk till inlägg 11 september 2011

Idag...

Av Annelie - 11 september 2011 20:34

... har jag varit väldigt arg! Men kommer till det senare...


Ska först meddela att jag inte tog en endaste bild på Hundens dag! Det regnade och åskade med jämna mellanrum... så kameran fick ligga kvar i väskan... Eftersom vädret var så dåligt kom det ju inte så mycket folk... men framåt dagen fyllde det på lite ändå. Det var intressant att lyssna på och se hur de tränade med räddningshundarna och även försvarsmakten. Polisens uppvisning var lite seg och långdragen med mycket prat... men ändå intressant!


När jag kom hem bad jag Petter gå en sväng med Soya. När han kom hem var han skärrad och arg... Eftersom en hund, samma som attackerade Soya som valp, gjort likdant igen. Gubben som äger honom orkar helt enkelt inte hålla honom och idag när Petter och Soya gick förbi på cykelbanan utanför hans hus kom hunden farande med gubben hängande i kopplet. Men han kunde inte hålla fast utan släppte hunden som attackerade Soya som skrek! Sen fick Petter en rejäl utskällning av gubben för att han gått förbi... Hmm... När Petter gick vidare, eftersom Soya drog hemåt, sa gubben: - Hur torr i skallen får man va?

Gissa om jag gick igång hemma när jag fick höra vad som hänt!???  Som tur va gick jag inte upp  till gubben i det tillståndet, för så arg som jag var hade jag nog gjort mej olycklig på honom... Istället lockade vi fram Soya under Cajsas säng och tog med henne till sin kompis Tessa för att få leka lite. Hon hälsade även på Helge som bor brevid dem. Och som tur va så var hon inte alls rädd för dem... (Snarare bjöd hon in Helge lite väl mycket, eftersom hon löper...)
När vi kom  hem därifrån ringde jag polisen för att rådfråga vad vi skulle göra. Och svaret jag fick var: att anmäla! Gjorde så då, men fick även till svar att inget antagligen kommer hända, eftersom de måste till fler anmälningar då, men eftersom det hänt innan och antagligen kommer hända igen, så finns det hos polisen i alla fall.


Chrille gick upp till gubben när han kom hem från Olles hockeymatch. Men de kom ingen vart med det samtalet. Gubben hävdade fortfarande att Petter inte skulle gått där han gick, sen försökte han stänga dörren mitt i synen på Chrille, men han satte foten emellan dörren... Då kom gubbens stackars fru ner och hon skämdes för sin man! Kan inte redogöra för allt som sagts, men Chrille sa att han ville att Petter skulle få en ursäkt från gubben. Och efter en stund kom han till oss och bad honom om förlåtelse. Men han tittade inte Petter i ögonen när han sa det...  Ja ja, hoppas att Soya inte fått några men av händelsen!


Nu är jag så trött efter att jag varit så asarg... Det känns som om gubben stulit all min energi!!! Ska lägga det bakom mej nu och inte tänka mer på det!


Eftersom det inte blev några kort tagna på hundklubben, så lägger jag in ett foto på Olle istället från dagens match. Som de för övrigt förlorade med 5-4 mot LHC.


 

Nu ska jag nog lägga mej och läsa, titta på tv eller sova!


Hoppas helgen varit bra! 

 
 
Pernilla & pojkarna i Lidhult

Pernilla & pojkarna i Lidhult

12 september 2011 19:33

Jävla idiotgubbe på ren svenska, och att ha mage att skälla ut Petter, det skulle han ha en riktig smäll för, och vad är det för hanhund som flyger på tikar, säger bara en sak, avlivning.....

Krama om Soya från oss, säg att vi kommer upp med hela grabbgänget och tar en sväng förbi där ;o))

Kram

http://www.beardieboys.com

 
Tina

Tina

13 september 2011 09:24

Vilken jävla idiot!!! Bra att du polisanmälde det, och egentligen borde det ju hända något eftersom lagen ska vara skärpt!!

Kram

http://www.doublehappy.se

 
Anette

Anette

13 september 2011 19:09

Fy vilken hemsk upplevelse Petter och Soya varit med om hoppas att Soya inte får några men av det!!
Förstår att all din energi tog slut efter detta.
Sköt om er allihop... KRAM!!

http://www.toppens.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Annelie - 13 oktober 2016 18:33

I fredags mötte vi upp Pernilla och Marianne med hundar hos Susanna, där vi brukar valla. De ville prova att valla med fyra av sina hundar, som de planerade att åka och göra vallanlagstest med på söndagen. Jag passade även på att låta Bea valla lite....

Av Annelie - 18 september 2016 21:46

Idag var det dax för hundklubbens gemensamma hundpromenad. Det brukar vara såna här promenader ca var tredje söndag, och detta var första gången för mej... Är ju ofta iväg och tävlar på helgerna så det har inte funkat innan... Promenaderna har varit ...

Av Annelie - 12 september 2016 20:45

... klass 2!!! I går var vi till Falköping och tävlade agility. Där tog vi vår andra agilitypinne och har därmed "bara" en kvar innan vi kan flytta upp till tvåan! I hoppklassen är vi redan klara, men vill inte flytta upp henne innan hon är färdig me...

Av Annelie - 20 augusti 2016 11:22

... jag jobbat i en hel vecka efter semestern, och överlevt även det!  Det är ju faktiskt ganska skönt att komma in i de dagliga rutinerna som jobbet innebär, även om det är så himla superskönt med semester.    För ett par veckor sedan åkte Cajsa...

Av Annelie - 28 juli 2016 22:36

.... är fortfarande på vår sida! Det är så himla skönt med solen och värmen!    Idag hade vi bestämt träff med Felicia, Axel och hundarna på vår klubb. Där fick hundarna springa fritt och leka medan vi satt och pratade. Chrille startade grillen o...

Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
      1 2
3
4
5
6
7
8
9
10 11
12
13
14
15 16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< September 2011 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Länkar

Besöksstatistik

Soya och annat


Ovido - Quiz & Flashcards