Soya, Bea, Vera & annat.

Direktlänk till inlägg 10 december 2014

Längesedan...

Av Annelie - 10 december 2014 19:40

... jag uppdaterade här på bloggen... Jag skäms nästan! Både första o andra advent har passerat och i helgen är det Lucia! 


I söndags var jag med på Cajsas o Veras valpkurs, som de går här i Tranås. 

Vera. 




   

Aussien Luke.




 

Sammie, som är en blandning av aussie, border, golden och springer spaniel.





 

Paddington.





Vera har bråttom till sin matte på inkallningsträningen i skogen.





   

Lilly.




Vera o Cajsa tränar hundmöten i skogen.





   

Alice.



 

Vera vill ha en egen stol inne i klubbhuset.




 

Lilly har somnat i mattes knä.




 

Paddington är oxå trött.





Bea var oxå med till klubben, på valpkursen. (Soya som höglöper fick stanna hemma.) Och efteråt gick vi ner med hundarna till fotbollsplanen för att leka lite. 

                 



Idag har Cajsa, Vera o jag "terapigått" tillsammans med grannen Lena o hennes Sickan. Vera gillar inte Sickan, eller är osäker när hon träffar henne. (Hon är osäker mot ganska många hundar, som hon inte känner...) Vi tycker inte att det är viktigt att hon ska funka bra ihop med alla hundar vi möter, men eftersom vi umgås mycket med Lena o Sickan vore det kul om oxå Vera kan vara med då. Mot slutet av promenaden gick det riktigt bra o Sickan fick nosa både fram o bak på Vera. Lena o Vera kommer att gå tillsammans i morgon igen! Tidigare har alltid Soya o Bea varit med på promenaderna, men det blir inte så bra då. Vera vill skydda sina systrar mot allt ont! 


I fredags hade jag o mina agilitykompisar lite julmys här hos oss, med gröt, skinkmacka o julgodis! Det var supertrevligt! Tog några foton som jag tänkt lägga in här... Men igår blev min telefon helt svart, så jag kommer inte åt dem...


Nu ska jag gå ut med hundarna för sista gången idag! 


Må så gott! 




 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Annelie - 13 oktober 2016 18:33

I fredags mötte vi upp Pernilla och Marianne med hundar hos Susanna, där vi brukar valla. De ville prova att valla med fyra av sina hundar, som de planerade att åka och göra vallanlagstest med på söndagen. Jag passade även på att låta Bea valla lite....

Av Annelie - 18 september 2016 21:46

Idag var det dax för hundklubbens gemensamma hundpromenad. Det brukar vara såna här promenader ca var tredje söndag, och detta var första gången för mej... Är ju ofta iväg och tävlar på helgerna så det har inte funkat innan... Promenaderna har varit ...

Av Annelie - 12 september 2016 20:45

... klass 2!!! I går var vi till Falköping och tävlade agility. Där tog vi vår andra agilitypinne och har därmed "bara" en kvar innan vi kan flytta upp till tvåan! I hoppklassen är vi redan klara, men vill inte flytta upp henne innan hon är färdig me...

Av Annelie - 20 augusti 2016 11:22

... jag jobbat i en hel vecka efter semestern, och överlevt även det!  Det är ju faktiskt ganska skönt att komma in i de dagliga rutinerna som jobbet innebär, även om det är så himla superskönt med semester.    För ett par veckor sedan åkte Cajsa...

Av Annelie - 28 juli 2016 22:36

.... är fortfarande på vår sida! Det är så himla skönt med solen och värmen!    Idag hade vi bestämt träff med Felicia, Axel och hundarna på vår klubb. Där fick hundarna springa fritt och leka medan vi satt och pratade. Chrille startade grillen o...

Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< December 2014 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Länkar

Besöksstatistik

Soya och annat


Ovido - Quiz & Flashcards