Soya, Bea, Vera & annat.

Direktlänk till inlägg 2 november 2014

Spökhoppet i Motala.

Av Annelie - 2 november 2014 09:25

Igår åkte Cajsa, hundarna o jag till Motala för att tävla i spökhoppet, arrangerat av Vadstena brukshundsklubb. Vi var flera från Tranås, bland annat kusin Ann-Charlott o hennes dotter Olivia. (vilka alltid  gör att vi får en bra dag med mycket skratt!)


Först ut var Blåbärshoppet. Bea fick 10 fel o hamnade på en sjätte plats! I Blåbärsloppet hade jag även anmält Soya, som nollade med för henne hög fart o hamnade på en tredje plats! (Behöver väl egentligen inte nämna att det bara var 7 hundar som inte diskade sej...) 

Därefter var det dax för öppenklass agility med Bea, där jag valde att diska oss... Och disk blev det även för oss i öppenklass hopp med Bea. (Soya startade jag inte i de klasserna.)

Överlag är jag ganska nöjd med Beas dag. Eftersom vi var i ett ridhus, med hästar i hagarna runt omkring gick Bea igång o stimmade upp sej nåt makalöst... Hon var inte kontaktbar utanför ridhuset, o det tog hon med sej in... Så hon var okoncentrerad, hoppig o väldigt tokig... Jag litade lite för mycket på henne i loppen o hade behövt vara närmare henne... Men då hinner jag ju inte med henne... (Måste ta tag i min löpträning...) 

Soya tjuvstartade, vilket hon nog aldrig gjort innan...! Men på henne ser jag det som ett gott tecken! 

Jag hade hundarna i bilen mellan loppen, eftersom det var trångt inne i ridhuset o jag vet att Soya kan bli trött o såsig om hon får sitta med där. O för hennes del var det nog ett bra beslut, eftersom hon var väldigt taggad när hon väl kom in på banan. Bea hade jag nog däremot behövt ha med där inne, så hon fick vänja sej vid miljön, o kanske bli lite trött... ;) Men man lär sej ju hela tiden o det är nåt jag får tänka på till nästa tävling.


Vera var oxå med o miljötränade. Hon var lite rädd först när hon kom in i ridhuset, men efter en kort stund somnade hon i Cajsas famn, o sov o sov o sov! Efter några kissepromenader gick hon utan att vara rädd in i ridhuset själv, utan att bli buren! 


Bjuder på filmer från tävlingen.... Dock bjuder jag på dem i ett separat inlägg, efter detta... Glömde ladda ner filmen, o gör jag det nu kommer allt jag skrivit försvinna, o jag orkar ju inte skriva allt igen... 


Efter tävlingen åkte Ann-Charlott, Olivia, Mats (domare från Tranås.), Cajsa o jag in till Subway o åt världens godaste baguetter! 


Var väldigt trött när vi kom hem, (vid halv sju-tiden), men då var det bara att stoppa hundarna i badkaret (gegga utanför ridhuset + sand inne ger mindre rena hundar... o har man då långpälsade hundar kan ni kanske tänka er hur de såg ut...) o duscha dem... När båda var klara somnade jag som en stock framför tv´n, o har sovit väldigt djupt hela natten! 


 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Annelie - 13 oktober 2016 18:33

I fredags mötte vi upp Pernilla och Marianne med hundar hos Susanna, där vi brukar valla. De ville prova att valla med fyra av sina hundar, som de planerade att åka och göra vallanlagstest med på söndagen. Jag passade även på att låta Bea valla lite....

Av Annelie - 18 september 2016 21:46

Idag var det dax för hundklubbens gemensamma hundpromenad. Det brukar vara såna här promenader ca var tredje söndag, och detta var första gången för mej... Är ju ofta iväg och tävlar på helgerna så det har inte funkat innan... Promenaderna har varit ...

Av Annelie - 12 september 2016 20:45

... klass 2!!! I går var vi till Falköping och tävlade agility. Där tog vi vår andra agilitypinne och har därmed "bara" en kvar innan vi kan flytta upp till tvåan! I hoppklassen är vi redan klara, men vill inte flytta upp henne innan hon är färdig me...

Av Annelie - 20 augusti 2016 11:22

... jag jobbat i en hel vecka efter semestern, och överlevt även det!  Det är ju faktiskt ganska skönt att komma in i de dagliga rutinerna som jobbet innebär, även om det är så himla superskönt med semester.    För ett par veckor sedan åkte Cajsa...

Av Annelie - 28 juli 2016 22:36

.... är fortfarande på vår sida! Det är så himla skönt med solen och värmen!    Idag hade vi bestämt träff med Felicia, Axel och hundarna på vår klubb. Där fick hundarna springa fritt och leka medan vi satt och pratade. Chrille startade grillen o...

Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< November 2014 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Länkar

Besöksstatistik

Soya och annat


Ovido - Quiz & Flashcards