Soya, Bea, Vera & annat.

Direktlänk till inlägg 10 maj 2014

Eventuell stöld...

Av Annelie - 10 maj 2014 12:20

I måndags hade vi avslutning i fortsättnings-agilityn. Vi byggde upp en bana, som blev lite att bita i för våra kursare. Men de flesta klarade den galant! 


I onsdags hade vi Höglandscupen här i Tranås. Chrille och jag åkte ut och tittade och hjälpte till lite. Pratade med Rebecka, som berättade att hon upptäckt nåt speciellt... Hon läser på KOMVUX och har just gjort ett arbete om agility. Hon sökte en hel del efter litteratur på nätet och hittade en bok av en kvinna från England, tror jag... Debbie Miller, som har skrivit massor av olika böcker. Det konstiga var att Rebeckas hund Freja, var på framsidebilden! Och till 95 % tror jag att det är jag som tagit bilden! 

 

När jag kollade runt på nätet hittade jag ytterligare en bok med ett foto som jag tror att jag oxå tagit...


 

Det är från en Höglandscup 2012 tror jag... Tyvärr har jag letat och letat efter vart bilderna kan ha kommit ifrån... Hittar dem varken på facebook eller min blogg... Och inte på denna datorn heller... Ska riva fram den tidigare datorn vi hade och leta igenom den oxå! 

Egentligen är det ju inte ok att stjäla bilder från andra, utan att fråga... Absolut inte i kommersiellt syfte... Så när jag hittat bilderna ska jag maila fru Miller och se vad hon säger! Mitt första intryck var att bli glad och stolt, att nån har velat ha mina foton, sen blev jag irriterad över att hon tjänat pengar på boken, som jag bidragit till... (Givetvis har jag inte bidragit lika mycket som hon, men mina bilder är ju en del av böckerna.) Jag funderar oxå på att beställa dem och se hur de ser ut inuti!


I torsdags åkte Chrille på allmänlydnadskursen med Bea. Hon skötte sej riktigt bra, och hon hade använt öronen ganska mycket! Däremot kom han hem med en sorglig nyhet: En familj, som gått allmänlydnaden med sin 7 månaders labbe, Texas fick hastigt avliva honom tidigare i veckan, eller i slutet av förra. De hade åkt till veterinären för att kolla ett öga på honom. Då tyckte vet att Texas mage var svullen och kände på den. Därefter skickade han upp dem direkt till Valla djursjukhus, och där konstaterade de att han hade någon form av blodcancer (tror jag... ) och att han inte ha mer än ett par dagar kvar... Så de fick ta bort honom direkt! Det är så hemst allt, men det som gör att man lider ännu mer med dem, är att de även gick valpkursen samtidigt som Bea och vi, fast då med deras första hund, en svart labbevalp. Han var så lugn och ville aldrig leka, och hemma låg han mest och sov... De upptäckte även någon form av sjukdom på honom, så de fick ta bort honom... Så det har varit så kul att se hur glada de varit över Texas som de köpte straxt efter den första valpens bortgång. Jag har tänkt mycket på dem och allra helst på deras barn, som varit så glada över Texas! Ibland är allt väldigt orättvist! 


Nu ska jag snart ta och vika lite tvätt innan det är dax för hockey-vm i eftermiddag! 


Ha en bra helg!

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Annelie - 13 oktober 2016 18:33

I fredags mötte vi upp Pernilla och Marianne med hundar hos Susanna, där vi brukar valla. De ville prova att valla med fyra av sina hundar, som de planerade att åka och göra vallanlagstest med på söndagen. Jag passade även på att låta Bea valla lite....

Av Annelie - 18 september 2016 21:46

Idag var det dax för hundklubbens gemensamma hundpromenad. Det brukar vara såna här promenader ca var tredje söndag, och detta var första gången för mej... Är ju ofta iväg och tävlar på helgerna så det har inte funkat innan... Promenaderna har varit ...

Av Annelie - 12 september 2016 20:45

... klass 2!!! I går var vi till Falköping och tävlade agility. Där tog vi vår andra agilitypinne och har därmed "bara" en kvar innan vi kan flytta upp till tvåan! I hoppklassen är vi redan klara, men vill inte flytta upp henne innan hon är färdig me...

Av Annelie - 20 augusti 2016 11:22

... jag jobbat i en hel vecka efter semestern, och överlevt även det!  Det är ju faktiskt ganska skönt att komma in i de dagliga rutinerna som jobbet innebär, även om det är så himla superskönt med semester.    För ett par veckor sedan åkte Cajsa...

Av Annelie - 28 juli 2016 22:36

.... är fortfarande på vår sida! Det är så himla skönt med solen och värmen!    Idag hade vi bestämt träff med Felicia, Axel och hundarna på vår klubb. Där fick hundarna springa fritt och leka medan vi satt och pratade. Chrille startade grillen o...

Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Maj 2014 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Länkar

Besöksstatistik

Soya och annat


Ovido - Quiz & Flashcards