Soya, Bea, Vera & annat.

Direktlänk till inlägg 9 april 2014

Vad gjorde jag innan...

Av Annelie - 9 april 2014 07:07

... jag skaffade hund??? Ja, det kan man undra... Det känns som om jag är på hundklubben varje dag... Men samtidigt är det ju så himla kul att jag gärna är där hela tiden! Fast det vore skönt att ha en liten hushållerska som fixar allt hemma så man inte behöver tänka på det som måste göras där...! 


I söndags morse träffades Angelica och jag på klubben för att träna våra yngsta hundar! Det var så kul, för Sluggo brukar vara lite rädd för Bea, men i söndags gick det jättebra!!! Allra helst när Bea lägger sej ner o brottas med honom. Det kan vara lite läskigt om hon springer och vill leka jaga-lekar!

Träningen gick oxå jättebra!!! Angelica tränar Sluggo på att springa hela balansen, och inte stanna med två-av o två-på metoden. Medan jag tränar Bea på att stanna på kontaktfältet för att undvika att hon hoppar av i framtiden. 


                                 



Efter träningen åkte vi till min svärmor och svärfar och firade Monika som fyllt 70 år! Grattis grattis!   


I måndags hade vi agilitykurs igen! 

 

Nybörjarna, som tränar precis innan oss!




 

Och detta är vår fortsättningsgrupp! Det är ett glatt gäng med pigga och alerta hundar!


Ikväll är det träningsdax för Bea-bus igen! Jag hoppas att det är bättre väder då, eftersom det vräker ner regn för tillfället! 


På torsdag måste jag hoppa över Beas allmänlydnadskurs, för Cajsa och de andra Kenya-tjejerna ska redovisa sin Kenya-resa då! Och det vill jag inte missa!!! 


Nä, nu ska jag ta lite frukost och njuta av min "sovmorgon" (Har varit uppe sedan kl. sex...) Börjar jobba kl. 10 idag och jobbar till 17:45... 


Ha en bra dag alla! Hoppas ert väder är bättre än vårt!




 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Annelie - 13 oktober 2016 18:33

I fredags mötte vi upp Pernilla och Marianne med hundar hos Susanna, där vi brukar valla. De ville prova att valla med fyra av sina hundar, som de planerade att åka och göra vallanlagstest med på söndagen. Jag passade även på att låta Bea valla lite....

Av Annelie - 18 september 2016 21:46

Idag var det dax för hundklubbens gemensamma hundpromenad. Det brukar vara såna här promenader ca var tredje söndag, och detta var första gången för mej... Är ju ofta iväg och tävlar på helgerna så det har inte funkat innan... Promenaderna har varit ...

Av Annelie - 12 september 2016 20:45

... klass 2!!! I går var vi till Falköping och tävlade agility. Där tog vi vår andra agilitypinne och har därmed "bara" en kvar innan vi kan flytta upp till tvåan! I hoppklassen är vi redan klara, men vill inte flytta upp henne innan hon är färdig me...

Av Annelie - 20 augusti 2016 11:22

... jag jobbat i en hel vecka efter semestern, och överlevt även det!  Det är ju faktiskt ganska skönt att komma in i de dagliga rutinerna som jobbet innebär, även om det är så himla superskönt med semester.    För ett par veckor sedan åkte Cajsa...

Av Annelie - 28 juli 2016 22:36

.... är fortfarande på vår sida! Det är så himla skönt med solen och värmen!    Idag hade vi bestämt träff med Felicia, Axel och hundarna på vår klubb. Där fick hundarna springa fritt och leka medan vi satt och pratade. Chrille startade grillen o...

Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18 19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< April 2014 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Länkar

Besöksstatistik

Soya och annat


Ovido - Quiz & Flashcards