Soya, Bea, Vera & annat.

Alla inlägg den 14 maj 2013

Av Annelie - 14 maj 2013 22:46

...fick jag sova 6 timmar i följd i natt!!! Bea verkar vara tillfreds i sin säng nu, o gråter inte när vi sätter ner henne i den! Jag hoppas verkligen att hon sover lika länge inatt oxå!!! 


Ikväll fick Bea åka i hundburen i bilen för första gången... O med Soyas premiär tur i färskt minne, (hon ylade som en prärievarg...) var vi förberedda på en massa gråt o gnäll... Men Bea pep bara lite när vi rullade nerför vår gata... sen la hon sej tillrätta o somnade! Det är så skönt om det fungerar med bilåkningen, eftersom jag kan åka ut till hundklubben på dagarna o träna Soya samtidigt som Bea är med o leker...


När vi kom hem fick Bea ett äkta stollaryck o kastade sej över våra skor, byxben, varenda leksak hon kunde hitta o så försökte hon få igång Soya... Hon sprang hit o dit o var verkligen i sitt esse! Soya kom oxå igång med lite lek, o jag sparkade lite fotboll med henne... Då klättrade Bea upp på vår sten, som vi har i trädgården. Hon klättra upp o ner o hit o dit... Hon for fram som en galning.... 


Det är inte det att jag inte tycker det är kul med en aktiv hund, som hittar på mycket bus... Men man kan undra vad hon har för bokstavskombination... ??? Soyas o Beas farmor Pernilla, sa en gång att den nästa hunden vi skulle köpa, efter Soya skulle vi tycka var jättesmidig o lugn... Eftersom Soya hade den där aktivitets - o bus - genen oxå.... Men Pernilla, jag tror att vi får satsa på den där lugna hunden om vi köper ytterligare en...    Fast vi gillar ju faktiskt de där hundarna med fart o fläkt! 


     

Allra finaste Soyan!   




     

Kom igen då syrran!!!





           

Soya gillar fotbollar! 





 

Bea har fångat morgondagens middag! ;)





       

Fröken Bus uppe på stenen! 


Nu ska jag försöka att somna eftersom man aldrig vet hur natten blir... I morgon ska vi ta bilen till hundklubben o går morgonpromenad där. Sen på kvällen kommer kanske Soya o jag åka dit igen o träna agility tillsammans med Sabina o Rebecka. För på torsdag är det Tranås tur att arrangera Höglandscupen i agility, o då gäller det ju att träna för vi vill ju göra bra ifrån oss på hemmaplan!


Hoppas ni haft en bra dag!





Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7
8
9 10 11 12
13 14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25 26
27
28
29
30
31
<<< Maj 2013 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Länkar

Besöksstatistik

Soya och annat


Ovido - Quiz & Flashcards