Soya, Bea, Vera & annat.

Alla inlägg under mars 2012

Av Annelie - 10 mars 2012 14:22

Idag har vi haft en underbar förmiddag i skogen, Ann, Anna, Cajsa, jag och hundarna! Solen har varit framme nästan hela tiden, dock har det blåst lite mycket... Men vad gör det, när man känner vårvittring!!!! 


 
Cajsa och Soya väntar på att vi ska ha lagt klart spåren...


 
Medan spåren "la sej" lite hann vi med lite fika! Att det kan smaka så gott ute i naturen! 




Vet inte vad Ann tänker på...? Kanske koncentrerar sej...?


 
 
Först ut var en hispig Soya... Hon for fram som en torped... men lugnade sej till nästa spår! 



       
Nusse var oxå ivrig!!! 



     
Jag gillar öronen på denna bilden... Sötnos!!!



 
Anna och Bubba är på väg till sitt första spår. Även han ivrig och sugen på att spåra!



       
Söte Bubba!  


 
         
Så blev det dax för Soya igen... 




"Här matte! Jag har hittat pinnen! Ge mej skinka nu!!!"



         

Med vind i pälsen!


 
 
   
När vi var färdiga fanns det en leksugen tjej... Hon hade med sej sin leksak ut... men Nusse la beslag på den, fast utan några större protester från Soya...



     
 

 
   


Det är så kul att spåra tillsammans, trots att vi gör på lite olika sätt. Jag brukar lägga ut 4 pinnar utmed ett längre spår. Och Soya får belöning när hon hittar dem... Hon tar dem i munnen och släpper dem sen till marken när jag säger till... (fast hon har en tendens att bita lite i dem oxå, men eftersom vi inte har några tävlingsambitioner tycker jag inte att det gör så mycket) Ann och Anna går en lite längre runda, i vinkel eller i en bananform,  och i slutet lägger de en burk med något gott i. 


Detta måste vi ta och göra om igen, och då skulle det vara kul att ha lite personsök och uppletande oxå.


Nu känner jag att jag är trött och ska lägga mej och vila (sova) en stund.



Ikväll är det melodifestivalen och då gäller det ju att vara pigg och alert!


Må så gott!
 

Av Annelie - 9 mars 2012 19:05


Soyas nya sovplats.... Under Olles säng!   

Av Annelie - 8 mars 2012 22:03

Ja, denna veckan har jag känt av migränen nästan varje dag... Igår blev jag tvungen att åka hem från jobbet och kurera mej, och idag jobbade jag oxå bara ett par timmar... Det känns ganska ok, när jag är hemma och tar allt i min egen takt, men med ljudnivån som är i en grupp på 18 barn orkar inte mitt huvud... 


Ikväll har jag badat och borstat Soya... Inte poppis, och nu hämnas hon med att ligga i min säng med blöta tassar och ben efter kvällspromenaden... 


 


På torsdag nästa vecka börjar vår agility-kurs som vi anmält oss till. Ser fram emot kursen och hoppas snön lyser med sin frånvaro, så vi kan komma igång med träningen! Hoppas oxå att Soya väntar lite med sitt löp, som jag tror är på gång snart... Vill ju kunna vara med på så många kurstillfällen som möjligt!


I helgen ska jag försöka komma ut i skogen och spåra. Hoppas få sällskap av Anna, Ann, Bubba och Nusse oxå!


Ha en bra helg!  

Av Annelie - 5 mars 2012 19:16

Ja, helgen har varit toppen i Karlstad!!! Killarna vann alla sina matcher i grundspelet, men i kvartsfinalen i A-slutspelet förlorade de mot AIK med 6-2. De var väldigt ledsna efter förlusten, och många tårar rann... Men jag tror att de nu, en dag senare, kan känna sig stolta över att komma på delad 5e plats bland 40 lag! Och sen har de framför allt haft enormt kul!! Och även vi föräldrar har haft en riktigt kul helg!


 
I lördags kväll tog vi ett glas vin i hotellbaren innan vi träffade alla föräldrarna på Harry´s för lite mat. (Charlothe, Maria, Lisa och Jenny)



 



   


 


 



 
Uppvärmning inför AIK-matchen... Olle flyger högt!



 
Taktiksnack!



 
Olle och Otto.


Fördelen med att bli utslagna tidigt i slutspelet är ju att vi fick komma hem lite lagom tidigt igår. Hade de gått vidare till finalen hade vi inte varit hemma förrän framåt kl. 23:00... Men nu kom vi hem vid 18-tiden!



Soya blev självklart jätteglad när vi kom hem! Jag har oxå saknat henne hela helgen! Såg en beardies i Karlstad och då längtade jag ju genast lite extra efter henne!


Kan oxå meddela att tjejerna i BOIS vann matchen i f-19 cupen de var och spelade i Falun i helgen!!! Så nu väntar finalspel på Studenternas i Uppsala!!! Grattis tjejer!!! 



Nu är det dax att åka upp till Bredstorp och hämta Cajsa efter hennes träning.  


Ha en bra vecka! 

Av Annelie - 2 mars 2012 20:03

I morse ringde klockan väldans tidigt eftersom vi skulle åka till Kristinehamn och kolla på u-11 som är på cup. Killarna åkte dit igår kväll för att slippa gå upp så tidigt och sitta i bilar så länge just innan match. 


     


Första matchen vann de med 3-2... Det var på håret att de segrade, men till slut var allt klart!!! 




Därefter mötte de Nacka och vann med 11-3. 


I pausen inför nästa match åkte vi in till Karlstad och checkade in på hotellet och gick ut och åt. 


 
Mathilda och Viktor på matstället.


På eftermiddagen åkte vi till Kristinehamn igen och fick se Taif slå KHT med 8-0.


Nu väntar ny match i morgon klockan  9, så vi måste gå upp ganska tidigt för att hinna njuta av hotellfrukosten!!! 


Vi pratade om att vi skulle gå ut och ta en öl tillsammans med de andra föräldrarna på hotellet, men just nu känner jag att om jag är vaken fram till klockan är 21:00 är jag förvånad... Så jag kommer stanna på rummet och slappa framför tv´n!


Hoppas solen har lyst på er idag! 

Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8 9 10 11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21 22 23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Mars 2012 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Länkar

Besöksstatistik

Soya och annat


Ovido - Quiz & Flashcards