Soya, Bea, Vera & annat.

Direktlänk till inlägg 30 mars 2012

Österbymo-besök

Av Annelie - 30 mars 2012 22:16

I eftermiddags åkte Cajsa, Olle, Soya och jag till Ömo och hälsade på pappa, samt syrran o hennes familj. 


Först fick pappa äran att få ta emot oss... Hade med mej lite blommor som vi planterade i en kruka, som ska stå på hans trappa. Därefter gick vi en kort sväng och plockade lite vide-kvistar att dekorera med. Olle hade inlines med sej och åkte och dribblade...


   
Olle.



 
Pappa o jag planterar.



 
Och så här fint blev det...



   
Pappa på väg för att hämta lite kvistar.



   
Min pappa bor i det första huset... (Två lägenheter i ett hus.)



 
På promenad i Ömo.



 
Stark vind...



 



Därefter for vi till syrran, som inte var hemma... Bara Viktor och hundarna... Carina och Wille hade åkt till Tranås (!) för att handla. Men vi släppte ut hundarna så de fick springa av sej lite. Sen tog Cajsa och jag en liten promenad med dem alla tre.



 
Akke och Soya.



 
Soya är inte alltid snäll mot Akke... Hon brottar hela tiden ner honom, sen ställer hon sej över honom och juckar.... Och han säger inte emot... Zigge däremot kan komma som en polis och säga till henne... Men hon bryr sej inte... 


   
Stackars Akke....



 
Poliskonstapel Zigge. 



     
Jag tror att Akke känner en skräckblandat förtjusning när Soya kommer... Fast mest tror jag han är glad!



   
Zigge myser i Cajsas knä.



   
När Carina och Wille kom hem fixade de lite att äta... och det fanns tre små vänner som gärna hade hjälpt till...


När vi åkte hem körde jag försiktigt... för förra gången som vi var i Ömo, kom en hel kull med små randiga vildsvinsungar upp precis framför bilen... Som tur var mötte jag ingen bil, eftersom jag automatiskt väjde över i andra körbanan för att undvika de små grisarna. Det gick bra och alla undkom med blotta förskräckelsen. (Jag tror att alla klarade sej, eftersom jag inte hörde nån duns i bilen... hade ju ingen större lust att gå ut och kolla heller, ville liksom inte möta mamman... ) Men ikväll såg vi bara en hare på hemvägen, som tur va!


Nu ska jag lägga mej och sova lite... I morgon ska jag nog måla om köket... Då gäller det ju att vara pigg och alert!!!


Hoppas fredagskvällen varit bra! 

 
 
Anette

Anette

31 mars 2012 13:51

Så fint du och din pappa fixar med blommorna.
Härliga bilder som alltid... Soya är så fin där hon far fram och glädjen lyser o henne.
Ha en skön helg!!
Kramar från oss alla!!!

http://www.toppens.se

 
Helin

Helin

31 mars 2012 19:35

Heej!!

Fin blogg <3
Följ mig på bloglovin så följer jag dig.
KOmmentera min blogg !! <3

http://Helinfotboll.bloggplatsen.se

 
Tina

Tina

31 mars 2012 22:02

UNDERBARA bilder!!!
Kram

http://www.doublehappy.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Annelie - 13 oktober 2016 18:33

I fredags mötte vi upp Pernilla och Marianne med hundar hos Susanna, där vi brukar valla. De ville prova att valla med fyra av sina hundar, som de planerade att åka och göra vallanlagstest med på söndagen. Jag passade även på att låta Bea valla lite....

Av Annelie - 18 september 2016 21:46

Idag var det dax för hundklubbens gemensamma hundpromenad. Det brukar vara såna här promenader ca var tredje söndag, och detta var första gången för mej... Är ju ofta iväg och tävlar på helgerna så det har inte funkat innan... Promenaderna har varit ...

Av Annelie - 12 september 2016 20:45

... klass 2!!! I går var vi till Falköping och tävlade agility. Där tog vi vår andra agilitypinne och har därmed "bara" en kvar innan vi kan flytta upp till tvåan! I hoppklassen är vi redan klara, men vill inte flytta upp henne innan hon är färdig me...

Av Annelie - 20 augusti 2016 11:22

... jag jobbat i en hel vecka efter semestern, och överlevt även det!  Det är ju faktiskt ganska skönt att komma in i de dagliga rutinerna som jobbet innebär, även om det är så himla superskönt med semester.    För ett par veckor sedan åkte Cajsa...

Av Annelie - 28 juli 2016 22:36

.... är fortfarande på vår sida! Det är så himla skönt med solen och värmen!    Idag hade vi bestämt träff med Felicia, Axel och hundarna på vår klubb. Där fick hundarna springa fritt och leka medan vi satt och pratade. Chrille startade grillen o...

Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8 9 10 11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21 22 23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Mars 2012 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Länkar

Besöksstatistik

Soya och annat


Ovido - Quiz & Flashcards