Soya, Bea, Vera & annat.

Alla inlägg under december 2011

Av Annelie - 11 december 2011 19:45

Igår, lördag, gick Soya och jag en lång promenad på förmiddagen, tillsammans med syrran och Zigge och Acke. 


Därefter fick jag sms av Anna, som undrade om vi skulle ses i Malingskog och gå en sväng tillsammans. Anna har en snart 3-årig labbe, som heter Bubba. Soya och Bubba hade inte träffats innan, så det var lite spännande att se hur de skulle reagera på varandra. Det gick jättebra och de hade väldigt kul!!  Efter den promenaden var Soya ganska trött och jag kunde med gott samvete lämna henne hemma medan Cajsa och jag åkte upp till ishallen för att titta på J-20, som hade match mot HC Dalen. Olle, som tränat innan, var redan där och Chrille hade gått upp lite tidigare. Olle hade slagit i huvudet på sin träning och han hade ont och kände sej yr, samt mådde lite illa. Han orkade inte vara kvar hela matchen, så vi åkte hem lite tidigare. (Taif vann med 5-2).



Idag har vi haft julavslutning på agilityn. Folk börjar nog tröttna på mej som nästan alltid har kameran med mej, men det är så kul att fota hundarna...



Lina.


 
 
Prisse.



 
Söta Lina igen.



 
Undrar vad Rebecka och Elin tänker på?



 
Jag är lite svag för Smilla.... Hon är så söt!!!!



 
Är det julavslutning måste man ju äta lussebullar, pepparkakor, tomtar och dricka glögg...



 
Man kan undra vad som fanns i glöggen....? ;)



 
Rebecka och Elin kan vara normala oxå... Skönt!



 
Lyckades fånga energiske Tipp på bild... Soya gillar honom stenhårt, eftersom det är väldigt mycket fart på honom!




Tipp.



   
Söta Freja.




Smilla tigger lite av Angelica.



   
Tissla.



 
Soya väntar på att få köra ett race.



 
Lufsen gillar att rulla på mattan, och Freja titta lite frågande på honom.



 

Snälla Angelica hade fixat julklappar till alla hundarna, vilket var väldigt uppskattat av Soya... 


Nu är söndagen snart slut och jag ska avsluta kvällen framför tv´n. Chrille kommer snart hem från Malmö, där han varit med j-18 och spelat match. (seger med 4-3 efter straffar.). Cajsa är och bowlar med damlaget i bandy efter helgens match, som de tyvärr förlorade med 4-0.  Får se hur det går med Olle i morgon, om han kan gå till skolan... Tror han behöver vila huvudet lite... Avvaktar tills i morgon.


Hoppas ni haft en bra helg!



Av Annelie - 9 december 2011 16:39

Idag blåser det som attan ute... Det gäller att hålla i hatten... Känns inte alls lockande att sticka ut näsan utanför dörren! Och nästan all snö har smält bort... Men håller tummarna för mer vitt till jul! 


Igår var Ann, Emma och jag hemma hos Elenor och henner lille Hugo i deras hus på landet. Vi åt gröt, skinkmackor och pratade, skrattade, grät och gosade med Hugo...


 
Ann och Emma väntar på att få hugga in på gröten.


 
 
Emma och Hugo.



 

Hugo med mamma Elenor.




S
ötis!!!



     
Ann visar nåt spännande på datorn...



Vi lekte även paketleken och jag fick med mej en fin lykta och plommonmarmelad! Har ännu inte smakat marmeladen, men ska göra det ikväll till mackan och mitt te!


Nu har jag tänkt ganska länge att jag ska börja städa lite... men det har fortfarande bara stannat vid en tanke... Men NU SKA jag sätta lite fart!



Ha en trevlig helg!  

Av Annelie - 7 december 2011 06:46

Igår tog Cajsa med sej kameran ut på Soyas eftermiddagspromenad och förevigade snön. Har lånat några av hennes bilder...


         


Några bilder blev det på Soya oxå... Hon är föresten helt galen ute nu... Springer och busar och är jätteglad att det är snö! (Precis som sin matte, fast jag springer inte runt som hon...)



Tyvärr verkar det inte bättre än att snön snart försvinner... Men man får njuta så länge som det varar!


Nu ska jag snart väcka Olle, så ska vi äta frukost tillsammans innan han åker till skolan och jag åker till jobbet!



Have a nice day!!!  

Av Annelie - 6 december 2011 07:23

Ja, äntligen är snön här!!!! Känner genast att julstämningen kryper sej på!!! Underbart!!!



Vackert med snön!



Olle och jag har ätit frukost i sängen idag samtidigt som vi tittat på julkalendern!!! Ja, Soya  var med oxå förståss, men hon såg inte så mycket av programmet!!! ;)


Nu ska vi ut och promenera en sväng innan jag åker till jobbet och bakar pepparkakor!


Ta det lugnt i trafiken!    

Av Annelie - 4 december 2011 21:01

Idag har vi tränat agility igen. Det var himla kul och idag avslutade vi med att bygga upp en rak bana, och ta tid på oss för att se om vi förbättrade oss nåt... De fleste gjorde ju det, men inte Soya och jag... sprang ungefär lika sakta varje gång! 


 

Tipp, förpassad till ett hörn... ;)



 

Freja.



Sally.



   
Soya Sunkskägg. (Får bli ett rejält julbad snart...)


Filmade en del idag oxå, men vill redigera lite innan jag lägger in filmerna här...



I morgon är det måndag igen, och jag ska till frissan efter jobbet... Känns som om det är dax...




Nu ska jag fortsätta titta på Beck.


Hoppas helgen varit bra!  

Av Annelie - 3 december 2011 22:39

Det vore så mycket mysigare om det var lite kallare ute och några decimeter snö!!! Fast trots det så har jag lite julstämning faktiskt... 


Idag har Chrille, Petter och Olle varit i Linköping och tittat på LHC - HV 71. (Tyvärr förlust för LHC...) Och Cajsa och jag har tillverkat lite julkort. 



     
Det blir lite stökigt när vi är igång... Titta vem som ligger vid mina fötter och hoppas att vi ska ta fram nåt ätbart... 


I morgon har vi agilityträning och det ser jag fram emot eftersom vi missade förra veckans träning. Ska bli så kul att se om Soya har samma tempo som senast vi tränade...




Hoppas ni har en bra helg! 

Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3 4
5
6 7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17 18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< December 2011 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Länkar

Besöksstatistik

Soya och annat


Ovido - Quiz & Flashcards