Soya, Bea, Vera & annat.

Direktlänk till inlägg 3 april 2010

Påskafton.

Av Annelie - 3 april 2010 21:52

I morse gick min kompis Lena (inte hon som har Rothko...), soya och jag en lång promenad runt Hätte. Så himla skönt att gå när luften är så hög och solen värmer! Vi har bestämt att vi ska gå i morgon bitti oxå. Om nu Lena inte tittar för djupt i flaskan ikväll (de har gäster)... Då tror jag inte hon orkar gå så tidigt som vi sagt... Men i vilket fall som helst går Soya och jag då!


Efter promenade duschade jag och vi alla, utan Petter, åkte fram på stan och handlade lite...


Sen medans Chrille och jag fixade med maten var Soya ute med Cajsa och Olle. Cajsa tog några fina bilder:

   



På eftermiddagen kom min syster, hennes familj och min pappa till oss. Vi hade lagat lite påskmat och det smakade jättegott! Därefter gick de flesta av oss en liten sväng för att ge plats åt efterrätten... Vi gick upp till Brukshundsklubben. Där testade Soya agilitybanan... Hon ser så glad ut när hon springer där!


När vi kom hem drack de som ville kaffe och vi alla åt glass och Cajsas goda fruktsallad! Mums!


Min pappa Tore.



     Chrille, Olle och syrrans son Oskar.




  Syrrans dotter Malin och syrran.




Soya och syrrans yngste son Viktor.




  Carina, Wille, Viktor och Malin.




Cajsa.




Malin "vågade" mitt hår med Cajsas nya vågtång...! Skulle kanske börja ha det så alltid....


Nu börjar jag bli lite sömnig... Men kommer inte sova så gott förräns Petter är hemma från sin kompis Johnsson! I går natt var jag vaken länge, eller bara slumrade! Och när Petter äntligen kom hem kunde jag ändå inte sova, eftersom jag var lite arg på honom... (Han kom inte hem den tiden som vi kommit överrens om... Och eftersom han inte svarade när jag ringde första gången, blev jag väldigt orolig... ) Men han kom till slut välbehållen hem... Men det är så svårt när man sitter här hemma och väntar och ser framför sej allt som skulle kunna hända! Men inatt skulle han ha sällskap av sin kompis Albin, så då känns det lite bättre! Sen vill jag att han väcker mej när han kommer, om jag skulle sova! Skönt att veta att han kommit hem! Jaja, det hör väl till när man har tonåringar...


I morgon ska jag ta det väldigt lugnt och läsa, vila och gå på promenader. Fast jag måste nog tvätta lite oxå... Men det går ju fort bara man satt igång!


Nej, nu ska jag sova en stund innan Petter kommer...! Hoppas ni haft en bra påskafton!



 
 
Anette

Anette

3 april 2010 22:34

Ni ser ut att haft en trevlig påskafton.
Massor med fina bilder på er alla.
Jag vet hur det är när någon av barnen är ute... man kan inte somna förens dom är hemma och allt är bra.
Men åren går fort, snart är dina stora som mina och nätterna blir lugna ;-).
Min yngsta är 20 så jag är väldigt gammal...hihi.
Ha en fortsatt trevlig helg!!

http://www.toppens.se

 
Rose-Marie

Rose-Marie

4 april 2010 08:44

Vilken trevlig påskafton ni haft. Fina bilder också. Visst är det jobbigt med tonåringar som är ute lite sent på nätterna. Dom har också en viss förmåga att inte " höra " när mobilen ringer.Man blir väldigt glad, även om man är lite arg , när dom äntligen kommer hem välbehållna.
Ha en fortsatt trevlig helg.

http://www.ludde.webgain.se

 
Pernilla & pojkarna i Lidhult

Pernilla & pojkarna i Lidhult

4 april 2010 11:44

Min mamma var precis som dig, så jag ringde alltid, oavsett hur sent det var för att tala om ifall jag sov över hos en kompis, jag vet att hon inte sov på hela natten annars.
Fina bilder som vanligt, kul att få se dig på bild också Annelie :o)

http://www.beardieboys.com

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Annelie - 13 oktober 2016 18:33

I fredags mötte vi upp Pernilla och Marianne med hundar hos Susanna, där vi brukar valla. De ville prova att valla med fyra av sina hundar, som de planerade att åka och göra vallanlagstest med på söndagen. Jag passade även på att låta Bea valla lite....

Av Annelie - 18 september 2016 21:46

Idag var det dax för hundklubbens gemensamma hundpromenad. Det brukar vara såna här promenader ca var tredje söndag, och detta var första gången för mej... Är ju ofta iväg och tävlar på helgerna så det har inte funkat innan... Promenaderna har varit ...

Av Annelie - 12 september 2016 20:45

... klass 2!!! I går var vi till Falköping och tävlade agility. Där tog vi vår andra agilitypinne och har därmed "bara" en kvar innan vi kan flytta upp till tvåan! I hoppklassen är vi redan klara, men vill inte flytta upp henne innan hon är färdig me...

Av Annelie - 20 augusti 2016 11:22

... jag jobbat i en hel vecka efter semestern, och överlevt även det!  Det är ju faktiskt ganska skönt att komma in i de dagliga rutinerna som jobbet innebär, även om det är så himla superskönt med semester.    För ett par veckor sedan åkte Cajsa...

Av Annelie - 28 juli 2016 22:36

.... är fortfarande på vår sida! Det är så himla skönt med solen och värmen!    Idag hade vi bestämt träff med Felicia, Axel och hundarna på vår klubb. Där fick hundarna springa fritt och leka medan vi satt och pratade. Chrille startade grillen o...

Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3
4
5
6
7 8 9 10 11
12 13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24 25
26
27 28 29 30
<<< April 2010 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Länkar

Besöksstatistik

Soya och annat


Ovido - Quiz & Flashcards