Soya, Bea, Vera & annat.

Alla inlägg den 5 september 2009

Av Annelie - 5 september 2009 20:24


Idag åkte Petter, Cajsa, Olle och jag till Jönköping för att köpa en mobil till Petter. Vi kom hem utan mobil, men med skor till Cajsa och Olle, tröja till Cajsa och diverser saker från IKEA... Har beställt mobil från nätet istället...


Ikväll när vi bestämt att vi skulle ut och gå öppnade himmelen sej och regnet öste ner.. Vi klädde oss i regnkläder (Chrille, Cajsa och jag). Men när vi kom ut hade det  slutat... Fast det skulle visa sej att regnkläder inte var helt fel under promenaden iaf... Vi gick mot brukshundsklubben. Där finns det lite stigar som vi testat innan valpkursen. Fast tidigare har vi bara gått en bit och sedan vänt. Men idag tänkte vi att vi måste kolla vart vi kommer ut! Så efter en bit blev stigen mindre och mindre... Brännnässlorna blev större och övrig vegetation slingrade sej om benen på oss. Alltså kom regnkläderna väl till pass! Mitt på stigen (stig och stig det var mer som om vi var de första som någonsin gått där...) låg två stora träd omkullvälta. Det första gick inte att krypa under (bara för Soya) så jag som är väldigt graciös och smidig började att klättra. Chrille som alltid är snäll sa att det tog en halvtimme för mej att komma över och Cajsa önskade att hon haft kameran med sej.(Gullig familj man har...) Till slut kom jag iaf över och nästa träd kunde jag krypa under. Till slut kom vi ut på vägen mot Hätte och gick den vägen hem! Ni kan ju gissa hur Soya såg ut! Dammsög innan vi gick, och när hon kom hem såg hallen ut som om den inte rengjorts på 5 veckor!!! Vet att man inte kan vara pedant om man har en beardie, och det är jag verkligen inte, men det är ju inte jättekul när det ser ut som det gör här just nu! Kan inte dammsuga ännu förräns golvet torkat efter Soyas framfart efter duschen!

 

 Ja ni ser ju själva hur snygg den skånska lilla prinsessan var när hon kom hem!




Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
  1
2
3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14
15 16
17
18 19 20
21
22 23 24 25
26
27
28
29 30
<<< September 2009 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Länkar

Besöksstatistik

Soya och annat


Ovido - Quiz & Flashcards