Soya, Bea, Vera & annat.

Alla inlägg den 9 september 2009

Av Annelie - 9 september 2009 21:53


Idag hade jag planerat att gå och jobba, men när jag hade gått en sväng med Soya var jag alldeles matt i  hela kroppen... Huvudet var inte helt ok heller, så jag stannade  hemma...  Sov en stund på förmiddagen. Sen ringde Pernilla (som har Soyas pappa Teddy). Det var kul att prata, och vi bestämde att vi skulle ses en fredag framöver. Det ser vi alla fram emot!

Mitt på dagen åkte Petter (som oxå var hemma) och jag till Bakfickan och köpte stans godaste baguetter, som vi avnjöt till lunch! Mums!!! Tungan ute Sen hann vi med lite fika oxå, innan alla andra kom hem! Måste ju unna oss lite gott när vi går här hemma och har tråkigt!

Sov en liten stund på eftermiddagen oxå... Eftersom jag inte känt mej helt ok idag, bad jag Chrille följa med på valpkursen i kväll. Om jag kände att jag inte skullt orka kunde han ta över. Men jag fixade det och känner mej faktiskt riktigt stark nu ikväll. (alltså satsar jag på jobb i morgon igen!)

På kursen spårade vi. Soya klarade det ok, men hon har inte riktigt fattat att hon ska ta leksaken som vi lagt ut... Hon fortsätter vidare... Men hon spårade iaf efter där jag gått! Så det var bra att Chrille var med, eftersom vi kunder hjälpas åt, och slapp vänta på instruktören för varje spårning.

Tyvärr blir det ganska segt att stå och vänta på de andra. Visst kan man passa på  att prata med de andra hundägarna, men Soya vill så hemskt gärna leka!!! Det bara spritter i henne!!! Glad

Efteråt hade vi lite teori i samband med fikat. Då sitter vi med 14 valpar i ett och samma rum. De har väldigt svårt att låta bli varandra till en början, men ju längre vi sitter brukar de lugna sej. (förutom Soya som hamnade jämte en yngre kille, som hon hoppade upp på och ville leka med... Flera gånger... )


  

Hittade ett mysigt kort på världens gladaste hund, som Cajsa tagit för ett tag sedan.


Nu är det dax att sova så jag kommer upp i morgon!

Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
  1
2
3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14
15 16
17
18 19 20
21
22 23 24 25
26
27
28
29 30
<<< September 2009 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Länkar

Besöksstatistik

Soya och annat


Ovido - Quiz & Flashcards