Soya, Bea, Vera & annat.

Alla inlägg den 6 juni 2016

Av Annelie - 6 juni 2016 22:20

I lördags åkte vi till Jönköpings BK för träff och mästerskap med SBC. När vi kom hjälpte vi till att bygga banan, innan det var dax för uppvärmning... Jag startade med både Soya och Bea. Eftersom JBK¨s agilitybanor ligger i en lätt sluttning kan jag meddela att jag var ganska mör i benen efter fyra lopp... Soya slutade på en 4e plats sammanlagt och Bea kom 6a. 

Trots att det är så himla kul med agility var det nog ändå roligast att träffa alla beardiesar och deras ägare. 


 

Snygge Nicke. Ägare Helen Wikander.




 

Bilbo. Ägare; Malin Jakobsson



 

Toka och Vilda. Ägare; Felicia Andersson. Vilda kom på en första plats efter att båda loppen räknats samman och Toka kom tvåa! 





 

I väntan på prisutdelning.




 

Bästa Soya.





 

Bea-Bus kom på en andra plats i hopploppet! Tyvärr blev det disk i agilityloppet och ramlade då ner till en sjätte plats sammanlagt. Soya däremot kom fyra sammanlagt! 







Bea och Soya fick en lekstund med Bilbo. Det var ju ganska varmt så de sprang inte så mycket... 


               



Vi avslutade dagen med god mat ute i solen! 



Igår, söndag, var det dax för rallylydnadsmästerskapet. Jag tävlade med Bea i fortsättningsklassen och Cajsa med Soya. Bea och jag fick ihop 93 p och då fick Bea sitt andra godkända resultat i fortsättningsklassen. Soya hade fått en loppa och var tvungen att lägga sej och rulla mitt på banan... Så de slutade på 60 p... 


 

Hjalmar 13 månader. Så söt som socker! Hade gärna smusslat med honom hem... 





 

Soya och Cajsas förberedelser innan tävlingen! 





 

Soya ger med sej av sin kärlek! 




 

Chrille tyckte det var varmt i solen och Axel tyckte det var tröttsamt! 





 

Bea kom på en tredje plats i tävlingen! 




 

Bea-Bus-Fis! 



Ikväll har vi firat Petter och Cajsas födelsedagar med farmor, farfar, morfar och Berith. Vera som bott hos farmor och farfar i helgen blev glad över att komma hem igen. Framför allt när hon fick leka med Bea igen! 


I morgon är det dax för jobb igen. Men jag ska inte klaga, eftersom jag jobbar 9:30 - 14! Ganska skön dag faktiskt! 


Ha det gott!

Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< Juni 2016 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Länkar

Besöksstatistik

Soya och annat


Ovido - Quiz & Flashcards