Soya, Bea, Vera & annat.

Alla inlägg den 25 april 2016

Av Annelie - 25 april 2016 12:14

... några månader sedan jag bloggade igen... Jag vill skärpa mej, och kommer försöka... Men eftersom jag inte bloggat på så länge kommer jag lägga in ungefär miljoner bilder i detta inlägget. 


Cajsa, Vera, Amanda och hennes hund Stella går i en "OBS-klass" för Carina Karlsson. Eller egentligen är det så att Carina går en kurs som handlar om problemhundar och ska då utföra vissa saker i sin utbildning. Så då undrade hon om tjejerna ville vara med. Vera är ju egentligen inte någon problemhund, men hon är ju osäker och försöker hävda sej bland andra hundar och människor hon inte känner. Stella har ungefär samma "problem", men gör ibland oväntade utfall. Cajsa o Amanda har fått många nyttiga tips på hur de ska hantera situationer som kan uppstå.

Vera vill väldigt tydligt ha full kontroll och trivs bäst när hon och Cajsa går före mej och mina hundar på promenader. Då ser hon vilka hinder som kan komma i vår väg, och behöver hon uppbackning så ställer Bea alltid upp!   


 

Fina Stella, som är en aussie.




 

Cajsa och Vera-virus.   



       

Hundmötesträning i skogen. 




       

Carina är nöjd med sina deltagare.  




Den 9e april åkte Chrille, Cajsa hundarna (förutom Soya, som fick bo hos Petter) och jag till Gislaved. Ulrika Petterson, som bl a äger pulin Atlas, bor. Hon har ett agilityföretag och brukar hålla kurser. Nu skulle hon inviga sina nya hinder och anordnade en inofficiell tävling. Vera och Cajsa var med i blåbärsloppet och ett tunnelrace. (enbart tunnlar...)

             


Hon verkligen älskar agility, Vera. Hon är snabblärd, glad och lyssnar bra på Cajsa. Det ska bli så spännande när de kan börja tävla på "riktigt". 


Ofta säger folk att tävlingarna bara är på skoj och att man inte ska bli besviken om det inte går bra. Jag håller med till viss del... Besviken kan jag absolut bli, men då på mej själv, som antagligen inte gjort som jag borde... Det är väldigt kul att se att saker man tränat på funkar som de ska! Därför brukar inte själva resultatet spela så stor roll för mej, men det är viktigt hur loppet kändes, om vi klarade saker vi tidigare haft svårt för osv. Att klättra upp i klass 2 vore jättekul, men jag har absolut ingen brådska. Vi kommer harva runt i klass 1 ännu ett tag tror jag! 


Efter Veras tävling åkte vi till Inger och hälsade på. Pernilla kom dit oxå med sina killar. 

                                   

Det är alltid lika trevligt att hälsa på er och vi känner oss alltid så välkomna!   



Därefter for vi till Helsingborg och sov på hotell. Dagen efter bar det av mot Landskrona för agilitytävling för Bea o mej. Alla fyra loppen gick bra, men är framför allt nöjd med ett av hopploppen! Hon har blivit så duktig på att söka hindrena själv, Bea, och det underlättar ju verkligen. Sen vore det ju bra om jag lärde mej att planera vart på banan jag ska befinna mej... 

 

Bea. 



 

Toka. (Det är ju oxå nåt som är väldigt kul med tävlingar, att man träffar olika vänner hela tiden. Både nya och folk man lärt känna genom sporten)




Toka



   

Bea.



 



 

Tillåt mej presentera senaste hundtillskottet på vår gata; Bonny. En söt liten schappendoe tik. Sickan har blivit storasyster.! 




 

För ett par veckor sedan träffade vi Lena (grannfrun) med sina hundar och Suzanne med sin 13 veckor gamla Bella, oxå hon en schappendoe, för lite fotografering. De är så söta de små tjejerna att man bara smälter...


                       

Mina hundar vet att Lena brukar vara den som har godast godis med sej... Lilla Bella har tydligen oxå lärt sej det! 






I helgen har vår klubb anordnat en stor agilitytävling. Vi hade ca 1000 starter i klass 3 i lördags och ca 600 i klass två igår. Så nu är vi lite lagom trötta efter mycket arbete med tävlingen. 

 

Ezzie



   

Sötast i publiken!




                 

Lena och Suzanne tog med hundarna för lite miljöträning. (Ja inte Bonny då, eftersom hon är för ung.)



 

Bella. 


                       

Efter en och en halv dag i sol och lagom temperatur, kom snön och haglet... 



 

Någon är på väg ut genom platten...


   




Idag har jag tagit semester för att bara ha de skönt! Cajsa och jag har gått med hundarna, och jag har köpt lite blommor till altanen... Är så sugen på fint vårväder nu!!!!!


I eftermiddag ska vi träna lite agility... På söndag är det en inofficiell tävling här i Tranås, och då ska en yngre tjej, som går kurs, starta med Soya. Hennes egna hund är lite svår att tävla med, så då erbjöd vi att hon kunde få låna Soya. Så ikväll kommer vi träna lite så hon får köra Soya lite innan tävlingen. Pernilla ska även hon låna ut Smilla till tävlingen och den tjejen som ska köra henne kommer oxå att träna ikväll. 


Nu ska jag ta och vila en stund innan det är dax att åka till tippen!


Ha en bra dag!



Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< April 2016 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Länkar

Besöksstatistik

Soya och annat


Ovido - Quiz & Flashcards