Soya, Bea, Vera & annat.

Direktlänk till inlägg 13 maj 2015

Rally o agility.

Av Annelie - 13 maj 2015 05:10

I natt blev det inte speciellt mycket sömn, eftersom jag hade svårt att somna i går, och i morse väckte Vera mej kl. 4.... Efter det har jag försökt att somna om, men utan resultat. Däremot börjar jag bli trött nu, när det inte är nån större ide´ att somna, eftersom jag ändå snart ska upp... Så då tar jag tillfället i akt och uppdaterar bloggen.


I måndags tränade vi rally för första gången på mycket länge. Bea har vi inte tränat så mycket på rally, bara hemma i hallen och på promenaderna ibland. Soya var ringrostig och behöver en hel del träning för att finslipa det "gamla" och även lära in nya moment som finns i avancerad klassen. 


 

Passade på att knäppa ett nytt foto till tävlingstavlan i klubbhuset.



 

Bea-bustroll! 




 

Lena och Sickan har gått nybörjarkurs i rally, och det är så kul att de vill vara med och träna med oss. Det blir ju lite extra bra störningsträning när de är med, eftersom Bea älskar Sickan!!!



   

Selma.




 

Prinsen




 

Ture har oxå nyss gått nybörjarkursen. 




 

Sickan har fin kontakt med matte.



 

Lilla Elsa är gruppens yngsta deltagare, som först och främst är med för att socialträna och vara lugn när vi andra tränar.





Sluggo.



   

Mina favoritflickor (o Vera oxå förstås), Sickan, Soya och Bea.



 

Smilla och vännerna.



 

Marion och Wyakin.



 

Pondus.



I går kväll var det dax för årets första cuptillfälle inom agilityn. Vi är några klubbar i norra småland, som gått ihop i flera år, och har tävlingar tillsammans. Vi kör alla samma bana, oavsett vilken klass man annars tävlar i. Det är ett ypperligt tillfälle att tävlingsträna! Trots att det bara är träning, finns det en viss form av tävlingsnerver med i spelet, eftersom klubbarnas poäng räknas samman i slutändan, och även individuella poängsegrare utses. Så iår tänkte vi i Tranås BK ta hem klubbsegern! 

Soya, som jag inte tävlar med annars, brukar få vara med på cuperna. Och igår gick hon förvånansvärt fort! Men jag slarvade vid ett hinder och då fick vi en vägran. Men trots det var jag riktigt nöjd med vår insats. Bea startade lite efter Soya, och hon gick oxå jättebra. Vi nollade och hamnade på en fjärdeplats! Hon börjar bli så duktig, mitt bus-troll! Hon är väldigt uppmärksam på mej och mina signaler, och jag börjar kunna styra henne på lite avstånd oxå, vilket är en förutsättning eftersom jag aldrig kommer hinna med henne annars. 


Jaha, då var det dax att gå upp och ta en dusch, så man vaknar till ordentligt. Känner att detta kommer bli en seg dag... Men slutar tidigt, och kan då åka hem och sova en stund. Har agilityträning ikväll och det ska bli så kul, framför allt med gårdagens positiva känsla i kroppen! 


Ha en bra dag! 


 
 
Anette

Anette

13 maj 2015 09:32

Usch så jobbigt att inte få sova ordentligt....
.... så idag kommer du nog att vara väääääldigt trött.
Härliga bilder som alltid... blir så glad när jag ser dina bilder.
Kram!!!

http://www.toppens.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Annelie - 13 oktober 2016 18:33

I fredags mötte vi upp Pernilla och Marianne med hundar hos Susanna, där vi brukar valla. De ville prova att valla med fyra av sina hundar, som de planerade att åka och göra vallanlagstest med på söndagen. Jag passade även på att låta Bea valla lite....

Av Annelie - 18 september 2016 21:46

Idag var det dax för hundklubbens gemensamma hundpromenad. Det brukar vara såna här promenader ca var tredje söndag, och detta var första gången för mej... Är ju ofta iväg och tävlar på helgerna så det har inte funkat innan... Promenaderna har varit ...

Av Annelie - 12 september 2016 20:45

... klass 2!!! I går var vi till Falköping och tävlade agility. Där tog vi vår andra agilitypinne och har därmed "bara" en kvar innan vi kan flytta upp till tvåan! I hoppklassen är vi redan klara, men vill inte flytta upp henne innan hon är färdig me...

Av Annelie - 20 augusti 2016 11:22

... jag jobbat i en hel vecka efter semestern, och överlevt även det!  Det är ju faktiskt ganska skönt att komma in i de dagliga rutinerna som jobbet innebär, även om det är så himla superskönt med semester.    För ett par veckor sedan åkte Cajsa...

Av Annelie - 28 juli 2016 22:36

.... är fortfarande på vår sida! Det är så himla skönt med solen och värmen!    Idag hade vi bestämt träff med Felicia, Axel och hundarna på vår klubb. Där fick hundarna springa fritt och leka medan vi satt och pratade. Chrille startade grillen o...

Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13 14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Maj 2015 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Länkar

Besöksstatistik

Soya och annat


Ovido - Quiz & Flashcards