Soya, Bea, Vera & annat.

Alla inlägg den 25 maj 2013

Av Annelie - 25 maj 2013 23:11

I morse åkte jag tidigt till Linköping, för tävling. Hade första banvandringen kl. 8... Carina J o Carina K var redan där när jag kom dit. 


Som tur va så fastnade inte nåt av våra två lopp på varken film eller foto... Jag peppade Soya massor innan, o jag hade en så positiv känsla i kroppen... men trots det lufsade hon saktare än saktast runt banan... Visserligen nollad, men med massor tidsfel... O vi kom faktiskt på 15e plats av över 50 startande, men det gör ju inte loppet bättre... Har börjat tröttna på att åka iväg med henne o bara få kämpa för att hon ska springa, som jag vet att hon kan! 


Andra loppet gick ännu sämre, om möjligt... Det gick sakta, o sen hade de bytt ut en av de blå tunnlarna till en gul, o den föll inte fröken Snigel i smaken... Hon vågade knappt gå in i den första gången, o andra gången hon skulle igenom vägrade hon så många gånger att vi blev diskade... Men till slut gick hon igenom o det var ju bra! 


Vet inte om jag bara kommer att fortsätta träna för att det är kul, o inte åka o tävla nåt mer... Så känns det nu, men snart kanske jag har glömt allt o anmäler mej ändå, just för att det är så kul! 


Ikväll åkte Cajsa, hundarna o jag till Torpön. Vi stannade vid Lomsviken o hundarna fick vara vid vattnet en stund. Det verkar som om Bea inte är rädd för att bada, utan hon stod o grävde med tassen i vattnet! 


         

Bäst att hålla sej bakom matte, så man inte blir alltför blöt...   




Därefter åkte vi till syrran i Ömo, hämtade upp henne, o sen for vi alla tre till kyrkogården o satte blommor på mammas grav. Eftersom det är mors-dag i morgon, vill man ju att det ska vara fint där! 


När vi skjutsade hem Carina igen fick hundarna leka en stund. Zigge, basseten, gillar verkligen Bea, o de leker så bra ihop! Acke går hellre undan, o studerar dem på håll. 


Nu är klockan mycket o jag borde sovit för länge sedan... Har rallytävling här i Tranås i morgon o måste ut till hundklubben tidigt på morgonen... Så nu ska jag sova o ladda inför morgondagen! 


Go natt, gott folk! 

Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7
8
9 10 11 12
13 14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25 26
27
28
29
30
31
<<< Maj 2013 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Länkar

Besöksstatistik

Soya och annat


Ovido - Quiz & Flashcards