Soya, Bea, Vera & annat.

Alla inlägg den 18 maj 2013

Av Annelie - 18 maj 2013 12:14

I torsdags var det Höglandscupen i agility... Banan var lätt, men det spelar ju ingen roll, när man har en hund som springer i slow-motion... Vi gick dock igenom banan med 10 fel, efter slarv i slalomet, både från min o hennes sida.... Men det är inte kul när det går så här sakta... Allra helst när jag vet att hon kan bättre! Skyller på hennes efter-löpet seghet igen! När man går på promenad i skogen kommer hon lufsandes ca 25 meter efter... Så det bådar inte gott inför morgondagens agilitytävling i Aneby... Men jag åker dit o kör loppen så får vi se... 


   


Igår åkte Cajsa, Soya, Bea o jag ut till syrran i Österbymo. Bea fick träffa sina kusiner, Zigge o Acke, för första gången. Först var det bara Zigge som var nyfiken o intresserad, men efter en stund kom även Acke fram o luktade lite.


 

Zigge, Bea o Acke. 




 

Nu blommar vårat plommonträd för fullt! Hoppas på många goda plommon i höst!!! 




   

Igår fyllde Bea 9 veckor! O jag kan se att hon växt massor på bara en vecka! 


Idag har Chrille o Soya åkt till Motala för att tävla i rallylydnad. Har fort rapport om att det första delen gick bra, o att Soya var duktig! De fick 77p, o var alltså godkända, men hade Chrille haft koll på skyltarna så hade de fått 97p... Så det ska jag försöka slå nästa helg, när det blir min tur att tävla i rally här i Tranås. Det är min första tävling, o eftersom jag inte gått nån kurs, så känner jag mej inte så säker... Men jag ska träna o plugga en massa denna veckan, så att alla skyltarna sitter!!!


Idag håller jag på att tömma tvättkorgarna på tvätt... Det torkar så snabbt nu, o det är ju en fördel! 

Sen i eftermiddag blir det hockey-vm o därefter hoppas jag att vi får fira en seger mot Finland, med grillat o en öl! 


Ha en bra helg!



Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7
8
9 10 11 12
13 14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25 26
27
28
29
30
31
<<< Maj 2013 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Länkar

Besöksstatistik

Soya och annat


Skapa flashcards